Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
29-09-2023
De nieuwe 2024 Kawasaki Eliminator 500 – Just Ride

Dat Kawasaki in 2024 met een nieuwe cruiser zou komen, was al bekend. Nu geeft Kawasaki meer details vrij over deze motor, die de naam Eliminator 500 meekrijgt met een unieke, eigen ontwerptaal. De machine wordt leverbaar als Eliminator 500 en Eliminator 500 SE.

De Eliminator 500 sluit perfect aan bij de eisen voor het A2-rijbewijs en zal met zijn unieke, moderne custom-stijl een stempel drukken op de stedelijke scene. De machine combineert een vloeistofgekoelde paralleltwin met Kawasaki's beroemde trellis-frametechnologie. Dat geeft een zeer gunstige vermogens/gewichtsverhouding en staat borg voor een slank silhouet, dat opvalt door zijn lange en lage vorm en de horizontale lijnen, die de tank, het zadel en het achterspatbord definiëren.

 



Bij de ontwikkeling van de Eliminator heeft Kawasaki veel aandacht besteed aan de ergonomie. Daardoor geniet de rijder een natuurlijke zitpositie, die een rijcomfort oplevert dat goed is voor een hele dag rijplezier. De zithoogte bedraagt slechts 735 mm, waardoor ook rijders met een klein postuur gemakkelijk met de benen bij de grond kunnen. Kawasaki biedt binnen het originele Ergo-Fit assortiment bovendien twee alternatieve zithoogte-opties (765 mm en 715 mm), zodat iedereen op de Eliminator de perfecte zithoogte kan creëren.

Volledige LED-verlichting vergroot de zichtbaarheid overdag en ondersteunt de rijder bij nachtelijke ritten, terwijl een volledig digitaal LCD-dashboard de rijder op de hoogte houdt van alle essentiële informatie. Voor een optimale rijervaring kan dit dashboard via Kawasaki's unieke Rideology Smartphone-app met de smartphone van de rijder worden verbonden, zodat de rijder over allerlei extra functies en informatie beschikt. 

De Eliminator wordt aangedreven door een 500cc paralleltwin, die profiteert van alle kennis en ervaring die Kawasaki in de loop der jaren heeft opgebouwd met parallel tweecilinder motoren. Functies zoals valstroom luchtinlaten zorgen voor een kort, direct inlaattraject naar de cilinders. Een 5,8 liter grote airbox met inlaatkelken met cilinder-specifieke hoogte dragen bij aan de soepele respons van de motor, terwijl grote, ø32 mm gasklephuizen voor een optimale luchtstroom zorgen. Dit resulteert in een aansprekend vermogen en een sterk koppel bij lage toerentallen, wat de controle en de handelbaarheid bij lage snelheden enorm ten goede komt en tegelijkertijd bijdraagt aan een ontspannen rijstijl.

 



Voor het rijwielgedeelte van de Eliminator zocht Kawasaki inspiratie bij de Ninja 400, Kawasaki’s super wendbare sportmachine. Zo werd een stuurgeometrie gekozen die borg staat voor een lichte, natuurlijke bediening. Dankzij een geraffineerd frame-ontwerp biedt de Eliminator ondanks zijn indrukwekkende voorkomen en zijn wielbasis van 1.520 mm toch een laag gewicht. De spuitgegoten (diecast) achterbrug is direct aan het motorblok bevestigd, wat bijdraagt aan de stabiliteit en het bescheiden gewicht. Voor de kenmerkende custom-looks staat de Eliminator verder op een 18-inch voorwiel, terwijl een imposant 16-inch achterwiel een duidelijke boodschap geeft over de persoonlijkheid van de Eliminator en zijn berijd(st)er.

De unieke look van de Eliminator wordt verder gecreëerd door een lang en laag ontwerp met elegante proporties. Daarin speelt de slanke brandstoftank een belangrijke rol, net als de horizontale lijnen, die prominent vanaf het balhoofd naar het origineel gevormde achterspatbord lopen. Het design van deze indrukwekkende compositie zorgt voor een balans tussen actieve prestaties en looks, terwijl de ronde koplamp en de twin-shock achtervering bijdragen aan de authentieke custom-stijl. Voor het SE-model is een uniek kleuren- en grafisch pakket gekoppeld aan een stijlvolle koplampkap, rubberen vorkbeschermers, een op het stuur geplaatste USB-C-aansluiting en een speciaal SE-zadel met karakteristieke stiksels.

 



Voeg daar een reeks originele accessoires aan toe en de Eliminator 500 en Eliminator 500 SE 2024 bieden alles wat een opkomende generatie van jonge, modebewuste stadsrijders vraagt. Stijl en inhoud waren zelden zo eenvoudig te definiëren. Dus stap op de Eliminator 500 en Just Ride
De 2024 Eliminator 500 modellen zullen van januari in de showroom staan in de kleuren:
•    Eliminator 500        Metallic Flat Spark Black
•    Eliminator 500 SE    Metallic Carbon Grey / Flat Ebony

Prijzen worden later bekend gemaakt. Kijk voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt op www.kawasaki.nl. Je droom Kawasaki nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl.
 

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1976 - De /7-serie sloeg in 1976 in als een bom. Dat lag eigenlijk aan slechts één model: de R 100 RS, de eerste motorfiets die vanaf de fabriek al van een stroomlijnkuip was voorzien. Deze was bovendien in de windtunnel ontwikkeld en voorzien van allerlei zeer moderne snufjes, zoals een kwartsklokje en zelfs een controlelampje om te waarschuwen voor versleten remblokken. Het was een sportief toermodel, dat in 1978 een meer toeristisch broertje kreeg in de vorm van de R 100 RT.
© 2000 - 2024 Motoroccasion