Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Deze
originele Nederlandse motorfiets is van bouwjaar 2003, is voorzien van een
benzine-motor, heeft een maximum vermogen van
74 kW (101 PK) en een cilinderinhoud van
599 cc.
Bouwjaar: 2003
Tellerstand 35000
Sleutels: 2 Originele Yamaha sleutels
Voorzien van:
- Takkoni Sportdemper incl db killer ( Erg gave, niet overdreven sound)
- Duocover ( heeft geen enkele)
- Carbon look tankpad
- Kleine knipperlichten
- Handvatverwarming
Goed onderhouden zo is er recentelijk het e.e.a. ge-update:
- Nieuwe banden (Bridgestone Battlax BT29) voor + achter
- Nieuwe olie en filters
- Nieuwe ketting en tandwielset
Deze motorfiets is in nette conditie en staat
opstapklaar.
Kortom deze motorfiets staat klaar voor jou,
neem nu contact op!
Prijs €2150.-
Gratis op naam en gratis (vrijblijvend) 14 dagen allrisk verzekering.
Inruil? Ja, graag.
Als extra krijg je nog mee: een verrassings (poets) cadeau van Muc-off twv €44.-
Garantie is mogelijk in overleg. Net niet genoeg geld, of liever een deel financieren? Geen enkel probleem. Snel geregeld via numotorrijden.nl of via de website van motoroccasion en via de betreffende advertentie op het kopje betaalgemak te klikken. Vragen? Bel!
Voor vragen of het maken van een afspraak kun je gerust bellen met tel 06 - 50 266 464
Graag tot ziens bij Louwsma Motoren!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistof gekoelde 4-takt, 4 cilinder lijn motor |
Boring x slag | 62|49.6 |
Cilinder inhoud | 599 |
Comp. verhouding | 12.0 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen, DOHC |
Brandstof toevoer | Carburatie, 36mm Keihin |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 100|73|11500 |
Max. koppel | 66|9500 |
Koppeling | Natte meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Aluminium frame |
Vering voor | Telescopische voorvork, ingaande en uitgaande demping instelbaar, veerweg 130 mm |
Vering achter | Achterbrug, Monoshock, ingaande en uitgaande demping instelbaar, veerweg 120 mm |
Remmen voor | hydraulisch bediend, dubbele remschijf, Ø 298 mm, 2-zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele remschijf, Ø 245 mm, 1-zuiger remtang |
Voorband | 120/70-ZR17 |
Achterband | 160/60-ZR17 |
Wielbasis | 1415 |
Lengte | 2145 |
Breedte | 725 |
Hoogte | 1190 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 187 |
Leverbare kleuren | Blauw |
Beschrijving | |
Louwsma Motoren is in december 2014 opgericht. Het grootste deel van de werkzaamheden bestaat uit de in- en verkoop van motoren en verkoop van nieuwe- en gebruikte onderdelen.
| Balk, Friesland |
| 06-50266464 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken