Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Honda VTR1000 FIRESTORM.
Bouwjaar 1997.
28dkm gelopen.
Mooie nette staat.
Met sportieve uitlaatset eronder, mooie en toch bescheiden geluid.
Duokapje.
Speciale wielenset.
Banden goed.
Inruil mogelijk.
- VOF NINEMOTORS.
Kijk voor meer motorfietsen op de website.
www.ninemotors.nl
Open op afspraak, maar donderdag, vrijdag en zaterdag sowieso open.
nimot@quicknet.nl
Westerboekelweg 11H
1718MJ Hoogwoud
0644728865
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | vloeistofgekoelde viertakt DOHC 90° v-twin |
Boring x slag | 98|66 |
Cilinder inhoud | 996 |
Comp. verhouding | 9.4:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | 48 mm slated flat-slide CV-type |
Ontsteking | |
Vermogen | 110|82|9.000 |
Max. koppel | 97|7.000 |
Koppeling | natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | dubbele 296 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, éénzuigerremklauw |
Voorband | 120/70-17 |
Achterband | 180/55-17 |
Wielbasis | 1.430 |
Lengte | 2050 |
Breedte | 710 |
Hoogte | 1.155 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 192 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Hoogwoud, Noord-Holland |
| 06-44728865 |
Een stukje historie: AERMACCHI in 1964 - De meest ingrijpende verandering aan de Golden Wing voor 1965 betrof hoofdzakelijk de transmissie. In plaats van de natte koppeling die werd gevoerd werd een droog type meerplaten koppeling toegepast en een meer robuustere vijf-bak werd gemonteerd. Verkocht over de gehele wereld waren deze modellen in grotere aantallen verspreid dan de Manx Nortons, 7Rs of G50s ooit.
Het verhaal van de 350 cc Golden Wing is ook interessant. Het was eerst de bedoeling om het te laten deelnemen in de 500 cc competities en werd eind 1962 in gebruik genomen waarbij wederom een cilindervergroting werd toegepast. De 72 mm bij 72 mm boring en slag en het lichte gewicht tesamen met zijn wendbaarheid, vergelijkbaar met de BSA Victor, was aardig succesvol in de Italiaanse motorcross. Daarbij won men twee nationale kampioenschappen, alvorens men besloot dit op te geven en zich meer te concentreren op wegracers. Verbouwde modellen verschenen als produktiemotoren in 250 cc en 293 cc versies, beide met veel vermogen in de lagere toerentallen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken