|
Motor | Testastretta 11 ° L -Twin , 4 Desmo bediende kleppen per cilinder , vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 88|67,5 |
Cilinder inhoud | 937 |
Comp. verhouding | 12,8:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | Electronische injectie, 53mm kleppen, ride-by-wire. |
Ontsteking | |
Vermogen | 111|80|9,250 |
Max. koppel | 93|7,750 |
Koppeling | Mechanisch bediende natte multiplaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Ketting, Z15/Z46 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16,5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe, vastgemaakt aan de cilinderkop |
Vering voor | 43mm USD voorvork |
Vering achter | Progressieve koppeling met verstelbare monoshock . Aluminium dubbelzijdige swingarm |
Remmen voor | 2 x 320mm semi - zwevende remschijven , radiaal gemonteerde Brembo Monobloc M4-32 remklauwen , 4 - zuigers , axiale pomp met ABS |
Remmen achter | 245mm schijf , 2 - zuiger zwevende remklauw met ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17 Pirelli Diablo Rosso III |
Achterband | 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso III |
Wielbasis | 1,480 |
Lengte | 2,170 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1,055 |
Zithoogte | 785-810 |
Drooggewicht | 180.5 |
Leverbare kleuren | Ducati Red, Dark Stealth, Ducati Yellow |
Beschrijving | De motor van de nieuwe Monster, in de 937 cc-versie, licht, sportief maar perfect voor gebruik op de weg.
Een nieuw Monsterontwerp
Het nieuwe Monster ontleent zijn DNA aan het model uit 1993, namelijk wat er nodig is om ultiem rijplezier te krijgen tijdens het fietsen. Met andere woorden, een motor, een stoel, een tank, een stuur. Bovendien integreert het alle onmiskenbare elementen die kenmerkend zijn voor het iconische model: de bizon-rug-vormige tank, de ronde koplamp, de strakke achterkant, om nog maar te zwijgen van de grotere bekendheid die aan de motor wordt gegeven.
Het is absoluut een gloednieuw hoofdstuk dat wordt gekenmerkt door geėvolueerde vormen vermengd met moderne, sportieve, elegante, verfijnde maar technologische smaken. Alle inhoud is dus perfect geļntegreerd met het ontwerp.
Maximale compactheid en lichtheid worden wijselijk gecombineerd met de traditionele maar essentiėle en pure lijnen van Ducati. Bovendien neemt elk afzonderlijk technisch kenmerk in harmonie deel aan het ontwerp om het concept van de naakte sport, bedacht door Ducati in 1993, opnieuw vorm te geven. Te beginnen met het voorframe, duidelijk geļnspireerd door de Panigale V4.
Deze nieuwe Monster onthult al zijn verleidelijke lijnen, namelijk het smalle zadel, de gespierde tank die naar achteren breder wordt om, als een echte sportieve fiets, het volume van de zijpanelen te ontmoeten.
De full-led-koplamp behoudt de iconische, ronde vorm, nog duidelijker en moderner gemaakt door de integratie van het led-dagrijlichtsysteem (DRL). |