Nieuwsbrief:

BMW  R 60/5 - 1971

81739 Km
Blauw
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
In 1969 had BMW rigoureuze maatregelen genomen om te kunnen concurreren met de opkomende Italiaanse en vooral Japanse merken. De /5-serie verving de "Vollschwingen BMW's" . De R 60/5 ,had een geheel vernieuwd frame, die veel weg had van het Norton Featherbed frame en telescoopvorken. Ook motorisch waren er flinke vernieuwingen doorgevoerd. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. 

Onze leuke R 60/5 heeft nog een beetje "TLC"nodig, maar heeft potentieel om een echte parel te worden. De knipperlichten achteraan zijn origineel van aluminium.
  • Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
  • U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen





Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
De Knalpot
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: MOTO GUZZI in 1920 - In Mandello del Lario richtten op 15 maart 1920 Carlo Guzzi, technische genie en ontwerper, en zijn vriend Giorgio Parodi, de zoon van Emanuele, de -Societa Anonima Moto Guzzi- op. En zo werd een van de beroemdste motorfietsmerken geboren. Carlo Guzzi en Giorgio Parodi waren een paar jaar daarvoor werkzaam bij de luchtmacht en samen met motorfietscoureur Giovanni Ravelli tot de ontdekking gekomen dat ze allen een brandende hartstocht voor de motorfiets hadden. In tegenstelling tot bijna alle andere constructeurs die in die jaren constant streefden naar betere prestaties was men bij Moto Guzzi gefocust op het feit dat elke component van de motorfiets het vooral moest hebben van de functionaliteit en betrouwbaarheid. Dit word al direct zichtbaar in het eerste prototype. Radicaal verschillend van andere motoren in zijn motorconfiguratie en framebouw. Een filosofie die Moto Guzzi door haar meer dan tachtig jarig leven nog steeds nastreeft.
© 2000 - 2025 Motoroccasion