Beschrijving | Verbrandingskamers en cilinder-zuiger past zijn aangepast voor optimale prestaties van de motor. De drie laagste versnellingen zijn dichter verdeeld voor extra snelheid uit de bochten. Het geavanceerde uitlaat vlinderklep management systeem verbeterd prestaties in de lage toerentallen en vermindert de uitstoot met behoud van het spannende motorgeluid.
Aprilia motoren zijn over de hele wereld bekend om de superioriteit van het chassis. De RSV4 R legt de lat nog hoger met een geheel eigen state of the art chassis architectuur, die het resultaat zijn van de expertise opgebouwd door Aprilia in jaren race ervaringen en overwinningen, en temt de explosieve kracht van de V4 motor door de rijder absolute controle over de motorfiets te bieden.
Heel eenvoudig, de RSV4 R is het beste pakket voor de veeleisende rijder die het uiterste wil kunnen vragen van een motorfiets maar die ook comfortabel is om te rijden op de openbare weg.
Perfecte massacentralisatie is slechts een van de grote troeven van het RSV4 R frame. Dit is bereikt door het optimaliseren van elk klein detail. Net als op een race-machine, is de tank zo geplaatst dat de meerderheid van de brandstof onder het zadel zit om de balans te optimaliseren en met verwaarloosbare verschillen tussen de volle en lege tank voorwaarden.
In overeenstemming met de geconsolideerde Aprilia tradities, is bij het aluminium frame van de RSV4 R gebruik gemaakt van de kracht en flexibiliteit van gegoten en geperste elementen, die aan elkaar zijn gelast in een structuur van nieuwe maatstaven op het gebied van balans en dynamische efficiëntie. Het resultaat is maximale stijfheid met de nodige flexibiliteit, optimaal om de volledige motorfiets te controleren. Dit betekent dat de Aprilia RSV4 R niet alleen een motor is met verwoestende prestaties, maar wiens grootste kracht ook is juist het ongelooflijke gemak is waarmee elke rijder zijn volledige potentieel kan tonen. De biedt dezelfde perfecte balans tussen flexibiliteit en torsiestijfheid om bij te dragen aan de buitengewone mogelijkheden en controle van de RSV4 R.
Een echte Superbike is bijzonder, niet alleen wat betreft prestaties, maar ook door de zorg waarmee deze is gebouwd. De details van de RSV4 R spreken boekdelen, zichtbaar is dat de RSV4 R gebouwd is met een obsessieve aandacht voor elk aspect.
In de volgende opsomming zijn slechts enkele punten van de belangrijkste gebruikte toonaangevende componenten opgenomen:
- Instrumentenpaneel: het gemengde type (digitaal-analoog), ontvangt alle informatie van de CAN-lijn en wordt een integraal en essentieel onderdeel van het zelf-diagnose systeem omdat het is uitgerust met een geheugen. Dit is een volwaardige on-board computer, met een dot matrix display in te stellen in een minimalistisch, ultramodern en compact design. De functies zijn verbeterd en allemaal toegankelijk vanaf drie gemakkelijk te bedienen knoppen.
- Koplamp: de drievoudige koplamp lay-out is niet alleen een verwijzing naar de legendarische originele RSV Mille, maar ontworpen om ultiem zicht te bieden.
-Elektrisch systeem: ontworpen van meet af aan met maximale functionaliteit en rationaliteit met een minimaal gewicht. Het resultaat is een zeer schone en compacte lay-out die zorgt voor eenvoudiger onderhoud en is klaar voor gebruik op het circuit, omdat alle onderdelen met betrekking tot de verlichting en richtingaanwijzers gemakkelijk verwijderbaar zijn.
De RSV4R is leverbaar in drie verschillende kleuren: Nero Competition, Bianco Glam en Sunlit Yellow.
|