Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
15-03-2021
Nieuwe Monster april leverbaar



Vanaf april 2021 bij de dealers verkrijgbaar, ook in een 35 kW versie voor rijders met een A2 rijbewijs

Met meer dan 350.000 geproduceerde en over de hele wereld gedistribueerde exemplaren is de Monster familie de best verkochte en de langst lopende in de geschiedenis van het in Bologna gevestigde bedrijf. Het nieuwe model, gepresenteerd tijdens de 2021 Ducati World Première, is geïnspireerd op de oorspronkelijke 1993 filosofie: een lichtgewicht en essentiële sport naked met een frame afgeleid van de Superbike en een krachtig motorblok dat tegelijkertijd perfect is voor gebruik op de weg.

Het hart van de motorfiets is het 937 cc L-twin Testastretta 11° motorblok met desmodromische distributie, die de Monster sportief en leuk maakt. Het maximumvermogen bedraagt 111 pk bij 9.250 t/min met een koppel van 9,5 kgm bij slechts 6.500 t/min. Dankzij de grotere cilinderinhoud ten opzichte van de 821-cc versie is het koppel bij alle toerentallen verbeterd, met name bij de middelhoge toerentallen, die het meest worden gebruikt op de weg en tussen de bochten. Het motorblok van de nieuwe Monster staat garant voor opwindende prestaties en rijplezier, mede dankzij de nieuwe versnellingsbak en de Ducati Quick Shift Up/Down die standaard is gemonteerd.

Ducati ingenieurs en ontwerpers hebben veel aandacht besteed aan het verminderen van het totale gewicht van de nieuwe Monster. Het voertuig is volledig opnieuw ontworpen: subframe, velgen, achterbrug en vooral het frame, dat nu een aluminium voorframe is met dragend motorblok, conceptueel zoals dat van de Panigale V4 en 4,5 kg lichter (60% minder) dan de Trellis. Het werk uitgevoerd aan het chassis, samen met een verlichting van 2,6 kg op het motorblok, heeft het drooggewicht van de Monster op slechts 166 kg gebracht (bijna 20 kg minder dan de Monster 821) en dit vertaalt zich in een wendbare motorfiets in het verkeer en met een uitstekende wegligging.

De smalle zijkanten zijn prettig wanneer je je voeten gemakkelijk op de grond wil plaatsen, mede dankzij de zadelhoogte die nu 820 mm bedraagt in de standaardversie, en 775 mm kan bereiken door de montage van het lage zadelaccessoire en de verlaagde ophangingskit.

De ergonomie van de motorfiets is ook verbeterd ten opzichte van de 821-versie door het zadel dichter bij het stuur te plaatsen, waardoor de rijder een meer rechtopstaande houding kan aannemen en de polsen minder worden belast. De stuurhoek is vergroot tot 36° (een volle 7° meer dan de 821) om het manoeuvreren te vergemakkelijken en een maximale wendbaarheid te garanderen, zelfs bij lage snelheden en in de stad.

De standaard elektronische uitrusting maakt het mogelijk om te rijden met een hoge mate van actieve veiligheid en bevat Cornering ABS, Traction Control en Wheelie Control, alle instelbaar op verschillende interventieniveaus. Het sportieve karakter van de motorfiets wordt ook onderstreept door de Launch Control die zorgt voor een razendsnelle start. De standaarduitrusting omvat ook geavanceerde elementen, zoals een hydraulische koppeling, radiale rem- en koppelingspompen en verstelbare hendels.

De nieuwe Monster is uitgerust met drie Riding Modes (Sport, Urban, Touring) die het mogelijk maken om het karakter van de motorfiets naar eigen smaak en behoefte vorm te geven. Motorblok afgifte is bijzonder soepel dankzij de Smart Power Modes, die specifieke koppelcurves bieden in de eerste en tweede versnelling (Urban en Touring) of alleen in de eerste versnelling (Sport), wat het rijden gemakkelijker maakt. Alles is gemakkelijk te bedienen via de bedieningselementen aan het stuur en het 4,3" TFT-kleurendashboard, dat wordt gekenmerkt door race graphics die overeenkomen met die van de Panigale V4, met een grote toerenteller die in het midden de indicatie van de ingeschakelde versnelling weergeeft, om tijdens het sportieve rijden altijd de essentiële informatie onder controle te hebben. Connectiviteit wordt gegarandeerd door de aanwezigheid van het Ducati Multimedia Systeem (DMS), waarmee de smartphone via Bluetooth aan de motor kan worden gekoppeld. Een smartphone kan ook worden opgeladen dankzij de toevoeging van een functionele USB-aansluiting onder het zadel.

Voor deze nieuwe versie zijn stickers en coverkits met graphics gemaakt, die de vormen van de Monster versterken en de sportiviteit van Ducati vieren, zodat u uw motorfiets nog unieker kunt maken. Op de Ducati.com website is er een configurator sectie, waar het mogelijk is om alle aanpassingsopties te bekijken.

Om de instap van jonge enthousiastelingen in de wereld van de twee wielen aan te moedigen, is de motor ook beschikbaar in een 35 kW versie voor rijders met een A2 rijbewijs.

Het nieuwe Monster gamma is beschikbaar in Ducati Red en Dark Stealth met zwarte velgen, Aviator Grey met Red GP velgen. Voor degenen die een nog meer geaccentueerde sportiviteit willen, is de Monster Plus versie ook beschikbaar in dezelfde kleuren met een voorkuip en passagierszadelcover als standaard. De Monster zal in april 2021 verkrijgbaar zijn bij Ducati dealers vanaf €11.290 in België en vanaf €13.390 in Nederland.

Je droomDUCATI nog niet gevonden? De beste koop vind je op www.motoroccasion.nl

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Pareltje" betekent: Tussen de elektroden van de bougie moet een vonk overspringen om het benzine-luchtmengsel te ontsteken. Soms ontstaat tussen de elektroden een vuilafzetting in de vorm van een minuscuul koolstof pareltje die dat verhindert, zodat de bougie moet worden schoongemaakt. Komt vooral voor bij tweetakt motorfietsen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion