|
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 20 kleppen |
Boring x slag | 77|53.6 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 12.4:1 |
Kleppen | 5 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting met dubbele gaskleppen |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 175|128.7|125000 |
Max. koppel | 106.6|105000 |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | 290 |
ABS | nee |
Frame | Aluminium Deltabox V |
Vering voor | Telescoop, Ø 43 mm |
Vering achter | Swingarm (Link suspension) |
Remmen voor | Dubbele zwevende schijfrem, Ø320 mm |
Remmen achter | Schijfrem Ø220 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1415 |
Lengte | 2085 |
Breedte | 720 |
Hoogte | 1105 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | 173 |
Leverbare kleuren | Lava Red, Midnight Black, Yamaha Blue, Extreme Yellow |
Beschrijving | Yamaha heeft een reputatie op het gebied van racing. Wij houden van racen omdat het ons de mogelijkheid geeft nieuwe technologieën te ontwikkelen die we weer in onze straatfietsen kunnen stoppen. De YZF-R1 is een super sport legende. Al vanaf zijn introductie in 1998 heeft de R1 vele fans voor zich gewonnen.
De nieuwste R1 zit vol met technologie geïnspireerd door onze YZR-M1 MotoGP fiets plus het nieuwe YCC-I systeem die zorgt voor meer power in het gehele toerengebied. |