Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
PRACHTIGE YAMAHA XSR125
= Bedrijfsinformatie =
.
WIJ HEBBEN VASTE VERKOOPPRIJZEN, ECHTER WEL INCLUSIEF KOSTEN RIJKLAAR MAKEN, KLEINE BEURT, 12 MAANDEN VOLLEDIGE BOVAG GARANTIE (indien van toepassing), TENAAMSTELLING, VOLLE TANK EN 10 DAGEN GRATIS ALL-RISK VERZEKERING (Niet op scooters). MOTOREN ONDER DE 3000,- EURO WORDEN VERKOCHT ZONDER BEURT, GARANTIE EN IS INRUIL NIET MOGELIJK.
.
ALS U SERIEUS BELANGSTELLING HEEFT VOOR EEN MOTOR KUNNEN WE VIA E-MAIL AL EEN HELEBOEL SAMEN AFSTEMMEN OVER EEN EVENTUELE INRUILMOTOR, OP HET MOMENT DAT WE OVER DE INRUILPRIJS EENS ZIJN, PLANNEN WIJ MET U EEN AFSPRAAK IN OM DE MOTOR TE KOMEN BEKIJKEN EN EVENTUEEL EEN PROEFRIT TE MAKEN. BEL ONS VOOR EEN AFSPRAAK OP 0522-443820 (DOORKIESNR.1)
.
GEBBEN MOTOREN is de grootste Yamaha-exclusief dealer van Nederland met een historie die teruggaat naar 1936.
Bijna het hele segment nieuwe Yamaha's voor de weg (tevens als demo), cross, enduro, atv en bromfietsen staat op voorraad. Gebben onderscheidt zich door zijn zeer klantvriendelijke en service gerichte manier van werken waarin bijna niets onmogelijk is en wij zorgen daardoor voor zorgeloos rijplezier. Kijk zeker een keer op onze site www.gebbenmotoren.nl naar onze grote voorraad kwaliteits occassions van alle merken en eventuele aanbiedingen in onze goed uitgeruste werkplaats , zeer uitgebreide kledingshop en onderdelen/accessoires afdeling. Graag tot ziens ook al is het alleen voor een lekker bakkie koffie.
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
|
Motor | 1-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, enkel bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 52.0|58.6 |
Cilinder inhoud | 124.7 |
Comp. verhouding | 11.2 : 1 |
Kleppen | 4-kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofsysteem |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 15.0|11.0|10.000 |
Max. koppel | 11.5|8,000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, Ø37 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem), veerweg 114 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 292 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 230 mm |
Voorband | 110/70-17 |
Achterband | 140/70-17 |
Wielbasis | 1.330 |
Lengte | 1.960 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1.065 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Storm Fluo, Tech Black, Icon Blue |
Beschrijving | XSR125
De nieuwe, modieuze XSR125 heeft alles in huis om je snel op je bestemming te brengen. Door de tijdloze uitstraling en iconische kleuren valt deze motorfiets overal op. Het 125 cc/11 kW-motorblok met volledig vermogen en de wendbare besturing maken de rit naar je werk of school een stuk leuker dan reizen met het overvolle openbaar vervoer. |
| Dealerschappen: YAMAHA, YCF |
Historie
1936 Oprichting van motorwinkel “De Driekleur"
Oprichting van motor winkel “De Driekleur” in Staphorst, een klein plaatsje in het noord-oosten van Nederland. In 1964 kwam een toen nog jonge André Gebben bij zijn vader in de zaak werken
Nederlands kampioen
André Gebben kon zelf ook aardig motor rijden! Hij werd maar liefst 19 keer Nederlands kampioen en heeft races gereden in Nederland, Engeland en Amerika. Op een gegeven moment had André Gebben zelfs het wereldrecord sprint op zijn naam staan.
Best verkopende dealer
In 1980 groeide het bedrijf verder na het toevoegen van “Road bikes” aan het assortiment, deze werden op grote schaal uit Amerika geïmporteerd.
De zaak verkocht
In 1990 heeft André Gebben de zaak verkocht aan een groot nationaal concern. Hij werkte daarna nog 5 jaren voor het bedrijf.
De laatste ontwikkelingen
Als eerste Yamaha dealer wereldwijd, wordt het nieuwe YAMAHA interieur-concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan!
Het concept
Als eerste Yamaha dealer ter wereld wordt het nieuwe Yamaha interieur concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan! Wij stellen uw interesse in onze producten te allen tijde zeer op prijs!
| Rogat, Drenthe |
| 0522-443820 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken