Nieuwsbrief:

YAMAHA  TRACER 9 GT+ Y-AMT - 2024

Garantie: Ja
Nieuw
REDLINE
yamaha - tracer-9-gt-y-amt
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 60 maanden

PRE ORDER VOOR 2025

Met Yamaha's beroemde Deltabox-chassis en de bijna legendarische CP3-motor in het hart is het geen verrassing dat de TRACER 9 de sport touring-klasse blijft herdefiniëren. Met het DNA van Yamaha als rode draad is de TRACER 9 een sportmotor wanneer je dat wilt, terwijl je je net zo goed thuis voelt op toertochten met een passagier en bagage. Volledig instelbare vering, schakelbare rijmodi en met een model met Yamaha’s Automated Manual Transmission (Y-AMT) brengt de TRACER 9 een nieuw niveau van aanpassingsvermogen en opwinding naar de middenklasse.

Alle versies van de 2025 TRACER 9 hebben een verlichtingssysteem voor bochten, en - als wereldprimeur! - brengt Yamaha geavanceerde adaptieve Matrix LED-koplamptechnologie naar de TRACER 9 GT en TRACER 9 GT+ modellen.
Dit systeem bestaat uit een matrix van meerdere LED's voor dim- en grootlicht die zijn gekoppeld aan een camera die weer is geïntegreerd in het bovenste deel van de koplamp. De technologie detecteert automatisch het omringende verkeer, de natuurlijke lichtbronnen en de weersomstandigheden. Op basis van deze informatie past hij de helderheid en lichtverdeling dynamisch aan om altijd optimale verlichting te
bieden. Het systeem vergroot het vertrouwen van de rijder tijdens het rijden in het donker door het licht zo te verspreiden dat andere weggebruikers niet worden verblind, terwijl het verlichte gebied voor de rijder wordt aangepast. De Matrix LED-koplampen werken samen met de zes-assige IMU om de lichtbundel aan te passen wanneer een hellingshoek van zeven graden of meer wordt gedetecteerd, wat zorgt voor een comfortabelere rijervaring.
Hoewel de adaptieve koplampen volledig geautomatiseerd zijn, kan de bestuurder kiezen uit drie gevoeligheidsniveaus. Elk niveau kan tijdens het rijden op elk moment handmatig worden aangepast.

Alle versies van de TRACER 9 zijn uitgerust met hetzelfde uitgebreide 7-inch TFT dashboard. Het scherm heeft drie verschillende thema's die passen bij de voorkeur en rijstijl van de rijder, met extra lay-outs voor navigatie, muziek en gesprekken




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor City Amsterdam
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2024 Motoroccasion