|
Motor | vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor |
Boring x slag | 79|71.4 |
Cilinder inhoud | 1050 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint electronische injectie |
Ontsteking | Digitaal. Inductie-type. Via EMS. |
Vermogen | 131|97.7|9250 |
Max. koppel | 105|7550 |
Koppeling | meerplaten vloeistofkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium brugframe |
Vering voor | 43 mm USD vork, met instelbare in- en uitgaande voorspanning en dubbel werkende veren |
Vering achter | Monoshock met instelbare in- en uitgaande voorspanning |
Remmen voor | Dubbele schijfremmen, 320 mm doorsnee, 4 zuiger remklauw |
Remmen achter | Enkele schijfrem, 220 mm doorsnee |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1429 |
Lengte | 2115 |
Breedte | 780 |
Hoogte | 1250 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 189 |
Leverbare kleuren | Jet Black, Fusion White, Roulette Green |
Beschrijving | De eerste Streetfighters werden op artisanale manier gemaakt, ze kwamen uit donkere schuurtjes, waren gestripte en deels ontmantelde motoren en vormden daarmee het volledige tegengestelde van de “mooie” door de fabrieken geproduceerde motoren. De allereerste Speed Triple kwam op dezelfde manier tot stand als die ruwe, ongestroomlijnde motoren. Nog steeds dominerend in zijn klasse is de huidige Speed Triple nog steeds de koelste kikker op de motorscène. |