Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4 cilinder |
Boring x slag | 79|45.9 |
Cilinder inhoud | 675 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Electronische injectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 113|84.5|12500 |
Max. koppel | 71|10600 |
Koppeling | Natte meerplaten |
Versnellingsbak | 6 versnellingsbak |
Verhouding | 13/38 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.5 |
Topsnelheid | 265 |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | 50 mm upside-down Marzocchi |
Vering achter | Monoshock |
Remmen voor | 2 x 320mm zwevende schijven |
Remmen achter | 220 mm enkele remschijf |
Voorband | 120-70-17 |
Achterband | 190-55-17 |
Wielbasis | 1380 |
Lengte | 2030 |
Breedte | 900 |
Hoogte | |
Zithoogte | 812 |
Drooggewicht | 163 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Net als de F4 is de Brutale een ultracompact designstuk dat zowel de designliefhebber als de techneut met verstomming slaat. Elk onderdeel is uitgepuurd tot in de essentie en dan meesterlijk vormgegeven zodat het zowel op zichzelf als als deel van het geheel volledig klopt. Nieuwe, Brutale-typische vormgevingselementen als de tank met ‘vleugels’ en de ovale koplamp zijn inmiddels gretig overgenomen door andere merken. Een mooier compliment kan Tamburini niet krijgen.
MV Agusta benadrukt hierbij dat het vooral het zeer breed gespreid koppel is dat de motor zeer bruikbaar moet maakt. Net zoals op het technologisch geavanceerd blok van de 1090RR, vinden we ook op de Brutale 920 radiale in- en uitlaatkleppen. Het blok heeft 2 mappings en alsof dat niet genoeg is, zit er ook nog een 8-voudig elektronisch instelbare tractiecontrole op.
Het stalen frame is vernieuwd aan de kop en de ophanging is nagenoeg volledig instelbaar. Aan de achterschokbreker kun je de veervoorspanning en de uitgaande demping instellen en de 50 mm Marzocchi vooraan heeft instelbare in- en uitgaande demping en een instelbare veervoorspanning. De voorvork is identiek aan die van exclusieve Brutale 1090 RR. De Brembo remmen zijn dat ook trouwens. Door de zachtere standaardafstelling van de ophanging, moet de nieuwe Brutale iets comfortabeler rijden dan zijn bijna-naamgenoten. De standaard gemonteerde Pirelli Angel ST banden onderstrepen dat MV niet alleen de extreem sportieve rakkers wil bereiken met deze motor, maar gewoon een zeer breed publiek. Aan het uiterlijk vallen - naast het aangepaste frame en het andere blok - vooral de nieuwe koplamp en de spiegels zonder de geïntegreerde knipperlichten op. Het zadel is uit één deel en smaller geworden wat een goede wendbaarheid en rijcomfort biedt. |
 | Bathmen , Overijssel |
 | 06-38357616 |
Een stukje historie: YAMAHA in 2003 - Genichi Kawakami, de grondlegger van de motorfietsindustrie die Yamaha heet, komt te overlijden in 2003. Een nieuwe 4-takt motorcrosser, de YZ 450F, met een nieuw ontwikkeld frame waarin een compact 450cc blok voor de voortstuwing zorgt, vind gretig aftrek. Ook komt men met een powercruiser, de 1700 cc zware Warrior en een allroad model, de TT 600, in 2004 bijgestaan door de XT 660.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken