Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 36 maanden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
2 cilinder 4 takt V75
Boring x slag
71|110
Cilinder inhoud
1350
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
187|140|10.500
Max. koppel
145|8250
Koppeling
PASC (TM) slipper clutch, hydraulically actuated
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Ketting 525
Starter
electrisch
Tankinhoud
17.5
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Chrome-moly tubular space frame, powder-coated
Vering voor
48 mm WP Apex USD forks
Vering achter
WP Apex monoshock
Remmen voor
2 x 320 mm Brembo Monoblock
Remmen achter
Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
200/60 ZR17
Wielbasis
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
834
Drooggewicht
200
Leverbare kleuren
Oranje,Zwart
Beschrijving
De KTM 1390 Super Duke R voor 2024 en KTM 1390 Super Duke R Evo zijn zonder vooraankondiging het Naked-segment binnengedrongen en hebben de concurrentie één ding heel duidelijk gemaakt: er staat een nieuw beest bovenaan de voedselketen.
2024 wordt het jaar van 30 Years of Duke; de volledig nieuwe KTM 1390 Super Duke R en zijn geavanceerde stalgenoot, de KTM 1390 Super Duke R Evo, zijn geëvolueerd tot de meest angstaanjagende uitvoeringen tot nu toe.
De cijfers liegen er niet om: met een cilinderinhoud van 1350 cc, een vermogen van 190 pk bij 10.000 tpm en een koppel van 145 Nm bij 8000 tpm scheuren de modellen het asfalt aan stukken. Hun nieuwe, agressievere looks laten ook geen twijfel bestaan over hun felle karakter. Maar wat nog indrukwekkender is dan deze cijfers, is hoe effectief de DUKE de kracht van de motor op het asfalt overbrengt.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Wist u dat: In de motortaal "Klemmer" betekent: Door onvoldoende koeling en/of niet optimale smering, kan de temperatuur van cilinder en zuiger zodanig stijgen, dat de zuiger meer wil uitzetten dan de cilinder toelaat. De oliefilm tussen zuiger en cilinderwand wordt dan op de heetste plaatsen weggedrukt, of verbrandt, waardoor direct contact tussen zuiger en cilinderwand ontstaat. Op dat moment wrijft de zuiger een dun laagje aluminium op de stalen cilinderwand. Dit is het eigenlijke klemmen, wat tijdens het rijden wordt gevoeld als het inhouden van de motor. Na afkoeling en het lostrappen van het blok kan de motorrit doorgaans weer worden hervat. Zij het dat demontage en opschuren van zuigerrok en cilinderwand noodzakelijk is om herhaling van dit onprettige
verschijnsel te voorkomen. Het opgesmeerde zuigermateriaal moet met fijn schuurpapier van de cilinderwand worden verwijderd. Eveneens dienen de vreetplekken op de zuiger met schuurlinnen te worden bewerkt. In de regel zal vervanging van de zuigerveren ook noodzakelijk zijn. Een klemmer doet zich meestal voor bij een storing in het smeersysteem o f wanneer te lang op topsnelheid wordt gereden onder zware omstandigheden als warm weer of bergachtige trajecten.