Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Een opwindend nieuw hoofdstuk in de rijke Z-historie voor Kawasaki! De spirit van een legende uit de jaren '70 – de ultiem coole Kawasaki Z1 - vind je terug in de nieuwe Z900RS. De nieuwe Z900 Retro Sport is een supermoderne motor met de stijlelementen van de legendarische Z1. De stijlvolle motor is bijzonder hoogwaardig afgewerkt en met veel liefde voor detail ontworpen. De Z900RS is een succesvolle mix van zowel het verleden, het heden als de toekomst!
De Kawasaki Z900RS 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
- Metallic Diablo Black | €14.249,-
- Ino Red | €14.349,-
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 73|56 |
Cilinder inhoud | 948 |
Comp. verhouding | 10,8:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: Ø 36 mm x 4 met hulpgasklep |
Ontsteking | |
Vermogen | 111|82| |
Max. koppel | 98|6 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.917 (35/12) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 120 mm |
Vering achter | Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning, veerweg 140 mm |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Duaal radiaal gemonteerd, 4 zuigers tegenover elkaar |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17 M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1470 |
Lengte | 2100 |
Breedte | 865 |
Hoogte | 1150 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Horeon Motoren is exclusief Kawasaki dealer ,We onderhouden ook Honda, Suzuki, Triumph en Yamaha.
We zijn lid van de bovag en inbouwstation van Datatool alarmsystemen.
En lid van de Focwa voor al uw schadeherstel.
Bel voor meer info 020-4972228
 | Zwanenburg, Noord-Holland |
 | 020-4972228 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken