|
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, 16-kleps DOHC 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 67|46 |
Cilinder inhoud | 649 |
Comp. verhouding | 11.4 : 1 |
Kleppen | 16 kleppen DOHC |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 86|64|11000 |
Max. koppel | 63|8000 |
Koppeling | Natte meerplaten |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.3 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Staal,diamant |
Vering voor | 41 mm telescoopvork, 120 mm veerweg |
Vering achter | Monoshock schokdemper met instelbare veervoorspanning, veerweg 43,5 mm |
Remmen voor | 320 x 5.0 mm dubbele hydraulische schijf met tweezuiger remklauw, sintermetalen remblokken en ABS |
Remmen achter | 240 x 5.0 mm enkele hydraulische schijf met enkelzuiger remklauw, kunststofremblokken en ABS |
Voorband | 120/70/17 |
Achterband | 180/55-ZR17 |
Wielbasis | 1450 |
Lengte | 2110 |
Breedte | 775 |
Hoogte | 1120 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 208 |
Leverbare kleuren | Tricolore,geel,zwart,grijs |
Beschrijving | CB650F. Sterk in vorm en functie.
Blik op de weg en fun in het verschiet: de CB650F stelt alle wegen open. De enige voorwaarde is dat ze geasfalteerd zijn. Dan staat niets je in de weg om de stoere, wendbare allrounder eens goed de sporen te geven. Dat al die fun gepaard gaat met minimale gebruikskosten, maakt van de CB650F een absolute topper in de middenklasse.
Het kloppende hart van deze machine is een nieuw ontwikkelde viercilinder met een cilinderinhoud van 649 cc die inzake werking, toerenvriendelijkheid en efficiëntie zijn gelijke niet kent. Een vlotte zesversnellingsbak, dynamisch afgesteld rijwielgedeelte en veilige ABS-remmen zorgen er mee voor dat de slechts 208 kg zware machine perfect onder controle te houden is.
Design: uniek!
Opvallend en gespierd: de CB650F oogt als een moderne streetfighter. Met korte overhangen en een gedrongen, duikende vorm ziet hij eruit als een roofdier dat klaar is voor de sprong. De viercilinder komt volop tot zijn recht. Bovendien is dit een bijzonder mooie verschijning, want hij wordt nagenoeg uitsluitend gekoeld door inwendige leidingen in plaats van storende slangen. De imposante einddemper past perfect bij de strakke look van deze motorfiets.
Motor: pittig!
Presteert even goed als hij oogt: het nieuwe viercilinderblok van de CB650F brengt een sportieve 87 pk op de weg en presteert altijd even soepel over het hele toerenbereik. Naast een hamonieuze werking overtuigt deze krachtbron ook door zijn efficiëntie, die dankzij ultramoderne technologie zoals bv. PGM-FI injectie een rijbereik van meer dan 350 kilometer met een volle tank garandeert*.
* Honda-meetwaarden conform WMTC.
Rijwielgedeelte: wendbaar!
De CB650F overtuigt door zijn lichtvoetigheid - niet alleen omdat hij zo licht is maar ook omdat hij zo licht te besturen is. Beide zijn te danken aan het sportieve rijwielgedeelte, dat o.a. bestaat uit een aluminium swingarm, monoshock-vering en 41 mm telescoopvork. ABS-remmen garanderen een optimale vertraging zonder wielblokkering.
Cockpit: slim!
Overzichtelijk: de cockpit van de CB650F is mooi ingedeeld. Links zitten een digitale snelheidsmeter en toerenteller, rechts de brandstofmeter en klok alsook de nodige controlelampjes. Een Wave-contactsleutel, HISS-beveiliging (Honda Ignition Security System) en centraal opgestelde controlelampjes voor richtingaanwijzers en grootlicht ronden het instrumentarium af.
|