Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
TE KOOP
NIEUW GELEVERD IN NEDERLAND
Zeer nette Heritage Softail Classic
In de kleur Vivid Black
Frame Nr : 1HD1BJL46VY017069
Eerste Toelating : 04-03-1997
Tellerstand : 48902 Km
Motorblok is 1500 Km geleden gereviseerd
Ivm met stuk gelopen nokkenas lager.
Voor Meer Info :
A3 Motoren
Gebbelsweg 19
6035 EA
Ospel
06-30410460
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 45 V-Twin, 4-takt |
Boring x slag | 88.8|108 |
Cilinder inhoud | 1.337 |
Comp. verhouding | 8,5:1 |
Kleppen | 2 |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Analoog CDI |
Vermogen | 67|48.9|6.000 |
Max. koppel | 97|2.350 |
Koppeling | Droge multiplaat, kabelbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel wiegframe, staal |
Vering voor | Telescopische vorken |
Vering achter | Dual shocks |
Remmen voor | 292mm schijf |
Remmen achter | 292mm enkele schijf |
Voorband | 140/90-16 |
Achterband | 140/90-16 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 673 |
Drooggewicht | 317 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
A3 Motoren is gespecialiseerd in onderhoud en reparaties van Harley Davidson en Buell [andere merken zijn ook welkom]. Ook voor banden en accessoires ben je bij A3 aan het juiste adres.
Tevens dealer van Garmin, Nitrous Express, Motorcycle Storehouse, Drag-specialties, Zodiac, Hoco Parts en Custom Chrome.
Voor een afspraak of vragen kun je contact met me opnemen: 06-30410460
 | Ospel, Limburg |
 | 06-30410460 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken