Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
TE KOOP
In opdracht van onze client
FLHTCU Electra Glide Ultra Classic
Nieuw geleverd in Nederland
In de kleur White Gold Pearl & Black Pearl
Frame Nr : 5HD1FC4158Y609791
Eerste toelating : 06 -10- 2007
Tellerstand : 70628 Km
Deze motor zit bomvol accessoires
en is onder andere voorzien van :
* ABS
* Cruise control
* Harman / Kardon Radio / Cd speler
* Screaming Eagle uilaat systeem
* Stage 1 luchtfilter
* Complete onderhoudshistorie aanwezig
Voor meer info :
A3 Motoren
Gebbelsweg 19
6035 EA
Ospel
06-30410460
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoeld, Twin Cam 96™ |
Boring x slag | 95.3|111.1 |
Cilinder inhoud | 1584 |
Comp. verhouding | 9.2:1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie (ESPFI) |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 67|50|5.200 |
Max. koppel | 123|3400 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 9.31 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.9 |
Topsnelheid | 160 |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | niet instelbare 41,3 mm telescopische voorvork, veerweg 117 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare stereodempers, veerweg 76 mm |
Remmen voor | 292 mm |
Remmen achter | 292 mm |
Voorband | MT90B16 72H |
Achterband | MU85B16 77H |
Wielbasis | 1620 |
Lengte | 2470 |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 693 |
Drooggewicht | 372 |
Leverbare kleuren | Vivid black, black cherry pearl, black pearl, deep cobalt pearl, Pacific blue pearl white gold pearl, two-tone suede blue pearl and vivid black, two-tone olive pearl and vivid black, two-tone black cherry pearl and pewter pearl, two-tone white gold pearl |
Beschrijving | Zwart en chromen, luchtgekoelde, Twin Cam 96™, Rubber mounted; Zesversnellingbak Cruise Drive transmissie; Actief inlaat- en uitlaatsysteem; King Tour-Pak bagagedrager; Harde GTX nylon, afsluitbare zadeltassen; 40 Watt geavanceerd audiosysteem van Harman/Kardon®; Volledig instrumentenpaneel; Dubbele remschijf voor, enkele achter; Toerchassis met luchtverstelbare vering; "Bat Wing" kuip; Toerzadel en passagiersrugsteun met comfortstiksel |
A3 Motoren is gespecialiseerd in onderhoud en reparaties van Harley Davidson en Buell [andere merken zijn ook welkom]. Ook voor banden en accessoires ben je bij A3 aan het juiste adres.
Tevens dealer van Garmin, Nitrous Express, Motorcycle Storehouse, Drag-specialties, Zodiac, Hoco Parts en Custom Chrome.
Voor een afspraak of vragen kun je contact met me opnemen: 06-30410460
 | Ospel, Limburg |
 | 06-30410460 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken