Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Te Koop ,
BMW R1200GS
2009 met 48280 km
- Hyperpro demping voor + achter
- 12 volt aansluiting
- Druppellader
- BMW kofferset met BMW topkoffer
- Val beugels
- Mistlampen
- Comfort zadel
- Spaakvelgen
- Handvatverwarming
- Handkappen
- RubbaTech tankpad
- BMW GS adventure tank
De motor is voorzien van een 3-delige kofferset van BMW. De variokoffers zijn makkelijk afneembaar en uitschuifbaar om extra ruimte te creëren. De topkoffer is voorzien van een rugsteun voor nog meer comfort als er iemand achterop wil.
Motor wordt afgeleverd met de nodige onderhoudsbeurt en garantie
Voor meer Info 06 10844933
.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting/ digitaal |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 100|74|7000 |
Max. koppel | 115|5500 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW duolever, veerweg 190 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 200 mm |
Remmen voor | Dubbele schijfrem (Ř 305 mm) zwevend gemonteerd, vaste EVO 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | Schijfrem (Ř 265 mm) met zwevende 2-zuiger remklauwen |
Voorband | 110/80 - R 19 |
Achterband | 150/70 - R 17 |
Wielbasis | 1507 |
Lengte | 2210 |
Breedte | 935 |
Hoogte | 1450 |
Zithoogte | 850/870 |
Drooggewicht | 203 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De nieuwe BMW R 1200 GS is een buitengewone machine. Unstoppable, omdat zij geen grenzen kent. Gebouwd om elke weg en elk terrein de baas te zijn. Voor reizen tot ver achter de horizon. Met een enorme gedrevenheid, tot uiting gebracht in een markanter design. En voor het eerst leverbaar met de fascinerende optie Enduro ESA.
De nieuwe BMW R 1200 GS is een van de weinige dingen waarop u onder de meest avontuurlijke omstandigheden volledig kunt vertrouwen.
Soevereiner. Met een kracht die ... |
FH-Motoren is gespecialiseerd op het gebied van wegracemotoren, wegmotoren, onderdelen en banden.
Door meer als 25 jaar ervaring in de wegrace kunnen wij u voorzien van een goed stukje advies en een uitstekende service op en om het circuit.
In nauwe samenwerking met HK Suspension bent u bij ons aan het juiste adres voor wat betreft het afstellen van uw vering. Voor onderhoud en of ombouwen van uw motorfiets kunt u terecht in onze werkplaats.
Tevens zijn wij gespecialiseerd in het ombouwen van uw wegrace motor voor zowel de beginnende als ervaren circuitrijder.
FH-Motoren kan voor de motorrijder een totaal pakket verzorgen, dat wil zeggen van afstellen en modificeren van de standaard veringscomponenten tot aan het leveren van nieuwe hoogwaardige vervangingscomponenten.
Zo kan de motorrijder bij FH-Motoren terecht voor service, support, individuele aanpassingen en veiligheid voor alle takken van de motorsport.
FH-Motoren zal regelmatig te vinden zijn op de circuits, zowel tijdens de CRT dagen als de ONK wedstrijden. Daar kan overgegaan worden tot de fijnafstelling en in het uiterste geval tot reparatie.
Wij zijn van maandag tm zondag bereikbaar via telefoonnummer +31 06 10844933
Natuurlijk kunt u ook uw vraag en of bestelling via de email fhmotoren@gmail.com stellen.
| Emmeloord, Flevoland |
| 06-10844933 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken