|
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen en 4 radiaal geplaatste kleppen per cilinder, centraal geplaatste balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder , DOHC |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting in inlaattraject |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met roluitschakeling, dubbele ontsteking |
Vermogen | 105|77|7500 |
Max. koppel | 115|5750 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 33 |
Topsnelheid | >200 |
ABS | optie |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | centraal geplaatst, veerpootdiameter 41 mm, Veerweg 210 mm |
Vering achter | Enkelzijdig aluminium swingarm, BMW Paralever, Veerweg 220 mm |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 - 19 |
Achterband | 150/70 - 17 |
Wielbasis | 1510 |
Lengte | 2240 |
Breedte | 990 |
Hoogte | 1525 |
Zithoogte | 910/890 |
Drooggewicht | 223 |
Leverbare kleuren | Magmarot uni, Magnesium-metallic matt |
Beschrijving | BMW presenteert de R 1200 GS Adventure. Een rijke standaarduitrusting, een grote brandstoftank, optimale off-road eigenschappen en een krachtige boxermotor met twee cilinders maken deze machine tot dé ultieme reismotorfiets van de nieuwe generatie. De opvolger van de R 1150 GS Adventure heeft zowel liefhebbers van ruw terrein als vlak asfalt veel te bieden. |