|
Motor | vloeistofgekoelde 6-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder |
Boring x slag | 72|67,5 |
Cilinder inhoud | 1,649 |
Comp. verhouding | 12,2:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | elektrische inspuiting / digitaalmotormanagement (BMS-X) |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|118|7,750 |
Max. koppel | 175|5,250 |
Koppeling | natte multiplaatkoppeling |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 26.5 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | BMW Motorrad Duolever; centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | BMW Motorrad Paralever |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | enkele remschijf, diameter 320 mm, 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.618 |
Lengte | 2,324 |
Breedte | 1,000 |
Hoogte | 1,440 |
Zithoogte | 810/830 |
Drooggewicht | 334 |
Leverbare kleuren | Mars Red Metallic, Black Storm Metallic, Lupin Blue Metallic/Black Storm Metallic, Opt. 719 Blueplanet metallic, Opt. 719 Sparkling storm metallic |
Beschrijving | Onderweg zijn, indrukken opdoen, veel beleven, relaxen en toch dynamisch rijplezier: zo ziet de wereld er uit vanaf de buddyseat van de nieuwe K 1600 GT. Omdat de motorfiets nog overtuigender is door een plus aan dynamiek en toercomfort: zijn 6-cilinder lijnmotor is ondertussen een icoon dankzij zijn krachtontwikkeling en zijdezachte rijkarakter. Daarbij komen nog zijn absolute kwaliteiten op de lange afstanden, met bescherming tegen weer en wind en een uitrusting die maakt dat je eigenlijk meteen wilt opstappen. Innovatieve hoogtepunten, zoals het intelligente noodoproepsysteem ECALL, ronden het pakket volledig af. Met de K 1600 GT zie je niet alleen alles, je trekt ook de aandacht. Een indruk achterlaten, ongeacht of je rijdt of stilstaat. |