 |
Motor | vloeistofgekoelde ééncilinder viertakt |
Boring x slag | 100|83 |
Cilinder inhoud | 652 |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | Electronisch aangestuurde injectie, BMS-C II |
Ontsteking | CDI, dubbele ontsteking |
Vermogen | 53|39|7000 |
Max. koppel | 60|5250 |
Koppeling | Natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 2.750 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 170 |
ABS | |
Frame | Stalen brugframe, auminium achterbrug |
Vering voor | USD Ø 45 mm, veerweg 240 mm |
Vering achter | Aluminium swingarm, veerweg 210 |
Remmen voor | Dubbele schijfremmen, 300 mm doorsnee |
Remmen achter | Schijfrem 240 mm |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 130/80-17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2185 |
Breedte | 907, met spiegels |
Hoogte | |
Zithoogte | 840-870 |
Drooggewicht | 148 |
Leverbare kleuren | Deep Black, White Aluminium metallic |
Beschrijving | Terug in de jaren '50 en '60 van de vorige eeuw werden wegmotoren ook gebruikt of geschikt gemaakt voor offroad gebruik en kregen door deze aanpassing de naam -scrambler- mee. Vandaag biedt BMW deze mogelijkheid opnieuw met de BMW G 650 Xcountry en brengt het beste uit twee werelden: uitstekende rij-eigenschappen op de weg en de specifieke gemakken van een enduro. |