|
Motor | vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt |
Boring x slag | 82|75.6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting/ digitaal |
Ontsteking | digitaal met dubbele ontsteking |
Vermogen | 90|66|8000 |
Max. koppel | 86|5800 |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling, mechanisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | riemaandrijving met schokdemping |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | telescoopvork, veerpootdiameter Ĝ 43 mm. Veeruitslag 140 mm. |
Vering achter | enkelzijdige aluminium swingarm, achteras met excenter instelbaar, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 140 mm. |
Remmen voor | dubbele zwevende remschijven, diameter 320 mm, 4-zuiger vaste remklauwen |
Remmen achter | enkele remschijf, diameter 265 mm, enkelzuiger zwevende remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1466 |
Lengte | 2082 |
Breedte | 902 |
Hoogte | 1155 |
Zithoogte | 820/765 |
Drooggewicht | 213 (rijklaargewicht 209) |
Leverbare kleuren | champagner-metallic, nachtblau-metallic |
Beschrijving | Opstappen en wegwezen, de reis begint. De nieuwe, dynamisch vormgegeven F 800 GT biedt overal een tot de verbeelding sprekende bewegingsvrijheid - van idyllische weggetjes en bochtige paswegen tot eindeloze snelwegen.
Met een beetje gas zorgen alle 90 pk's ervoor dat u de sleur van alledag snel kunt achterlaten. De watergekoelde tweecilinder lijnmotor van 798 cc zorgt elke rit weer voor een dynamiek die zich via de onderhoudsarme tandriemaandrijving perfect op de weg laat zetten. De lange achterbrug en een stevige vering staan borg voor rijstabiliteit en een geweldige rijbeleving. Zonder hobbels.
Aan beheersbaarheid en comfort onder het rijden is natuurlijk ook gedacht. Daarvoor zijn het rijwielgedeelte en drie leverbare zithoogten van de F 800 GT verantwoordelijk. Dat maakt voor elke rijder de juiste ergonomie mogelijk. En bovendien is met het optionele Electronic Suspension Adjustment (ESAII) de uitwaartse demping achter met een druk op de knop op de toestand van de weg in te stellen.
Een heldere lijnvoering en een perfect daarin passend windscherm beloven puur rijplezier, al op het eerste gezicht. Ook qua kleur zet de F 800 GT nieuwe accenten: van het temperamentvolle Valenciaorange of het elegante Darkgraphit metallic tot het opvallende Lightwhite uni. Voor elke smaak is er een kleur.
Veiligheid is uw beste reisgenoot. Vandaar dat de GT elke maximale remmanoeuvre - als het eens echt nodig is - ondersteunt met het, standaard aanwezige, modernste 2-kanaals ABS in deze klasse. Wie nog meer zekerheid wil, neemt ook het optionele ASC erbij. Dan is het een kwestie van opstappen. En er staat niets meer aan een onvergetelijke reis in de weg.
Puur GT. Unstoppable Tour. |