Nieuwsbrief:

QC Motortechniek

Een leven vol motorpassie. Mijn naam is Quido Cahuzak. De QC achter QC Motortechniek. Met bijna 25 jaar ervaring in de motorbranche, ben ik bijna mijn gehele werkzame leven actief in deze dynamische branche. Op mijn twintigste heb ik mijn diploma’s 2e en 1e motorfietstechnicus gehaald. Daarna heb ik tevens mijn bevoegdheid als leermeester afgerond. Als motorfietstechnicus heb ik het grote genoegen gehad om bij verschillende gerenommeerde merkdealers werkervaring op te doen. De boxertechniek van BMW en de desmodromische klepbediening van Ducati hebben voor mij geen geheimen meer. Daarnaast heb ik gewerkt bij zogenaamde multi-dealers. Motorfietsdealers met verschillende merken in hun showroom (en werkplaats). Denk hierbij met name aan de Japanse merken Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki en de exclusieve Europese merken als Moto Guzzi en KTM. Al deze motorfietsen hebben iets unieks. Hun eigen ‘karakter’. Maar na al die jaren ervaring kan ik één ding wel concluderen; in basis is iedere motorfiets hetzelfde. Dat laatste klinkt saai. Zeker na een kwart eeuw motorfietsen repareren en onderhouden. Maar hoe saai het ook mag klinken, ik doe niets liever. Iedere motorfiets, iedere reparatie of onderhoudsbeurt pak ik vol liefde aan. Ik prijs mij een gelukkig man. Ik heb van mijn hobby en passie mijn werk gemaakt. Regelmatig krijg ik vragen over motorreparaties, onderhoud en andere technische vragen over motorfietsen. Op mijn YouTube-kanaal geef ik hier antwoorden op.
Alle motoren van QC Motortechniek
3 motoren gevonden
TRIUMPH STREET TRIPLE
TRIUMPH STREET TRIPLE
€ 4.250,- p/mnd klik hier
2008, 25699 Km
BMW K 1300 R
BMW K 1300 R
€ 7.750,- p/mnd klik hier
2010, 63910 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 21.000,- p/mnd klik hier
2020, 17799 Km
Een stukje historie: MOTO GUZZI in 1940 - In de jaren 30 werden twee nieuwe modellen voorgesteld aan het publiek namelijk de P 175 en P 250 met zijn afkortingen P.E., P.L., Egretta, Ardetta, en in 1939 de beroemde Airone 250, bijna 15 jaar de populairste motorfiets in de middenklasse in Italië. Voor privérijders werden de modellen zoals Dondolino, Gambalunga en Condor ontwikkeld. Na de oorlog radicaal veranderde de motorfietsmarkt radicaal. De oorlog liet in Italië diepe sporen na met bijna alle wegen beschadigd en de gemotoriseerde automobiliteit slechts toegankelijk voor weinigen. De motorfiets werd zo een zeer belangrijke factor in de mobiliteit van de Italianen. Dit deels dankzij de technologische vooruitgang die toeliet dat de hoogst efficiënte motorfietsen werden ontwikkeld. Na de Tweede Wereldoorlog waren Italianen aangewezen op goedkope vormen van vervoer als scooters en de zogenaamde lichtgewichtmotorfietsen die een veel groter publiek bedienden dan de zwaardere modellen. De kenmerken die toen van belang waren voor een succesvolle verkoop bestonden uit het kunnen rijden van een aanvaardbare snelheid terwijl het vervoermiddel sterk, schoon en gemakkelijk te berijden en te besturen moest zijn.
© 2000 - 2024 Motoroccasion