Dekker Motorparts is gespecialiseerd in de in en verkoop van motor onderdelen en accesoires. Op de site vind U het actuele aanbod van onze onderdelen. Zoekt U iets en staat het niet op de site? Mail me dan even met duidelijk wat u zoekt, dan kunnen wij kijken dat we het gebruikt of nieuw kunnen leveren aan U.
Vind U het te ver weg om te komen halen? Geen probleem, verzenden doen we ook! Binnen en buitenland via TNT. Verzenden binnen Nederland en onder de 10 kilo kost 6.75,= Boven de 10 kilo is de prijs 13.95,= Rembours verzenden kan ook, dan betaald U aan de postbode (kan alleen in Nederland!) Daar is de prijs 15.95,= van! Verzenden naar het buitenland is altijd verschillend, als je iets naar het buitenland opgestuurd wilt hebben mail me je woonplaats dan zoek ik het uit voor U.
Mvg Dekker Motorsport / Motorparts Hapert
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail
Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geļnteresseerd was.
Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geļntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.