Nieuwsbrief:

Ninemotors

Alle motoren van Ninemotors
25 motoren gevonden
YAMAHA XT 660 Z TENERE
YAMAHA XT 660 Z TENERE
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2008, 59500 Km
FANTIC CABALLERO 500 SCRAMBLER
FANTIC CABALLERO 500 SCRAMBLER
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2019, 8890 Km
YAMAHA FZ 6 N FAZER
YAMAHA FZ 6 N FAZER
€ 2.750,- p/mnd klik hier
2004, 15878 Km
TRIUMPH TIGER 900
TRIUMPH TIGER 900
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2000, 49166 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2017, 61010 Km
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2004, 55055 Km
HONDA CBR 1100  XX SUPER BLACKBIRD
HONDA CBR 1100 XX SUPER BLACKBIRD
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1998, 70660 Km
BMW R 1150 RT
BMW R 1150 RT
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2004, 94000 Km
TRIUMPH ROCKET III TOURING
TRIUMPH ROCKET III TOURING
€ 10.450,- p/mnd klik hier
2009, 46820 Km
KAWASAKI VN 800 VULCAN
KAWASAKI VN 800 VULCAN
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1996, 62232 Km
YAMAHA XVZ 1300 ROYAL STAR
YAMAHA XVZ 1300 ROYAL STAR
€ 4.450,- p/mnd klik hier
1997, 41068 Km
YAMAHA MT 03
YAMAHA MT 03
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2008, 62000 Km
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XL 883 R
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER XL 883 R
€ 6.450,- p/mnd klik hier
1995, 77941 Km
MOTO GUZZI V 50 CUSTOM
MOTO GUZZI V 50 CUSTOM
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1985, 48706 Km
KAWASAKI ER 6 N
KAWASAKI ER 6 N
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2011, 74788 Km
MOTO GUZZI CALIFORNIA 1100
MOTO GUZZI CALIFORNIA 1100
€ 3.950,- p/mnd klik hier
1995, 37705 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2015, 44965 Km
HONDA GL 1800 GOLDWING
HONDA GL 1800 GOLDWING
€ 9.450,- p/mnd klik hier
2001, 48000 Mls
YAMAHA XV 950 R
YAMAHA XV 950 R
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2016, 19225 Km
YAMAHA YZF R6
YAMAHA YZF R6
€ 3.450,- p/mnd klik hier
2005, 54494 Km
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion