Nieuwsbrief:

HONDA  CB 1000 R C-ABS - 2018

Garantie: Ja
24051 Km
Grijs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
honda - cb-1000-r-c-abs
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
CB 1000 R ABS van Honda het gaat hier om het vernieuwde model dus vanaf 2018 met 148 PK.

Zeer stoere goed rijdende betrouwbare naked bike met een zeer goede zeker geen extreme zitpositie.

Motor is voorzien van een kleine kentekenplaathouder en mini Lightech knipperlichten.

Motor is net voorzien van een nieuwe achterband van Pirelli.

Motor staat klaar voor een proefrit en of bezichtiging.

Honda’s geliefde sports-naked, de CB1000R, is herboren met een opvallende en minimalistische café racer styling. De nieuwe CB1000R richt zich op functioneel en opwindend gebruik in een vormgeving die fris en verbazend is. Voor de 2018 CB1000R hebben de Honda-ingenieurs de hardcore streetfighter ziel van de bestaande CB1000R aangepast, de prestaties verbeterd (16% meer topvermogen bij net iets meer dan 10.000 tpm en 5% meer koppel in het middengebied)

 

De CB1000R is compleet, van de wielen omhoog, nieuw ontworpen. Op welke manier je er ook naar kijkt -uit esthetisch oogpunt, naar de prestaties of technologie- het is onmogelijk om de nieuwe CB1000R te negeren.

De nieuwe 2018 CB1000R slaat een gedurfde nieuwe weg in en onderscheidt zich duidelijk van de mainstream naked bikes. Elk detail van de motor werd verfijnd, met aandacht voor stijl, uitstraling, retro-minimalisme en prestaties. Het 998 cc DOHC viercilinderblok van de 2018 CB1000R (dat zijn lay out deelt met de CBR1000RR Fireblade) werd aangepast met het oog op meer vermogen en koppel: 145pk (107 kW) bij 10.500 tpm en 104 Nm bij 8.250 tpm. De tuning van het motorblok zorgt er voor dat er vooral veel koppel beschikbaar is tussen de 6.000 en 8.000 tpm. De versnellingsbakverhoudingen zijn 4% korter zodat de acceleraties pittiger worden. De nieuwe 4-2-1 uitlaat helpt om het middengebied te versterken en het gewicht te verlagen. In de eerste 3 versnellingen en tot 130 km/u gaat de CB1000R zelfs harder dan de CBR1000RR.

Bij het hogere vermogen hoort ook Throttle By Wire (TBW) met 3 rij-modi plus een USER setting, allen selecteerbaar via een knop op de linker stuurhelft. Power (P), Engine Brake (EB) en Honda Selectable Torque Control (HSTC) worden in deze 3 modi gecombineerd om de beste rij ervaring te geven onder verschillende omstandigheden, waarbij de HSTC uitschakelbaar is. De nieuwe uitlaat produceert een rauwe en verslavende ‘huil’ als het blok in toeren klimt.
De instelbare voorvork is een Showa Separate Function Fr Fork Big Piston unit (SFF-BP). De demping bevindt zich in één vorkbeen waardoor het gewicht beperkt wordt en er een uitstekend comfort en een goede controle is. De Showa achterschokbreker is volledig instelbaar. Voor bedienen radiaal gemonteerde vierzuigerklauwen de 310 mm zwevende remschijven. Achter is er een tweezuigerklauw en een 256 mm schijf.

De verhoudingen van de nieuwe CB1000R zijn zeer compact dankzij een trapezoïde silhouet. De dunne, ronde koplamp sluit dichter bij de voorvork aan en de combinatie nummerplaathouder/spatbord is gemonteerd op de swingarm. Een primeur voor Honda. De CB1000R heeft een nieuw en uiterst licht mono stalen ruggengraat frame en maakt gebruik van aluminium scharnierplaten -wat 2,5kg bespaart- als bevestigingspunt voor de enkelzijdige swingarm.
De 2018 CB1000R is met een rijklaargewicht van 212kg, maar liefst 12kg lichter dan zijn voorganger. De motor is compacter, maar biedt toch een natuurlijke zithouding. De rijhouding is ontspannen dankzij een 12 mm breder en 13 mm hoger geplaatst aluminium stuur en een daarbij passend 5 mm hoger zadel (830 mm). De tank is breed bovenaan en smal onderaan, zodat er veel ruimte is voor de knieën.
 

MOTOR

Motortype Vloeistofgekoelde DOHC vier-in-lijn
Aantal kleppen per cilinder 4
Inhoud 998cc
Boring x Slag 75 x 56,5 mm
Compressie verhouding 11,6:1
Max. Vermogen 145pk (107kW)) @ 10.500 tpm
Max. Koppel 104Nm @ 8.250 tpm
BRANDSTOF SYSTEEM

Injectie PGM-FI
Tankinhoud 16,2 liter
Verbruik 1 op 17,2
AANDRIJVING

Koppeling Manueel Natte multi-plaatkoppeling met Assist&Slipper
Transmissie Manueel 6 versnellingen
Aandrijving Ketting
FRAME

TypeStalen ruggengraat frame
Afmetingen (L x B x H)2.120 x 789 x 1.095 mm
Wielbasis 1.455 mm
Balhoofdhoek 25â°
Naloop 100 mm
Zadelhoogte 830 mm
Grondspeling 135 mm
Rijklaargewicht 212 kg
VERING

Type voor Showa SFF-BP USD vork
Type achter Showa BRFC (Balance Free Rear Cushion)
WIELEN

Voorband 120/70 ZR17
Achterband 190/55 ZR17
Velgen voor Aluminium velg
Velgen achter Aluminium velg
REMMEN

Remsysteem 2-kanaals ABS
Type voor 310mm dubbele remschijven
Type achter 256mm enkele remschijf



 
  • Koeman motoren het adres voor onderhoud van uw motorfiets.
    Maar ook voor verkoop van motorfietsen nieuw en gebruikt kunt uw bij ons terecht.
    Ook voor banden en onderdelen en een goed advies bent uw hier op het juiste adres.

  • Bezoek ons site voor meer motorfietsen of informatie www.koeman-motoren.nl
  • Motorfiets staat klaar voor een proefrit en/of bezichtiging

Opties en Accessoires:
ABS, Alarmverlichting, Dual combined remsysteem, garantie, kentekenplaathouder, knipperlichten, andere, origineel sleutel set, Originele uitlaat




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Koeman Motoren
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1955 - In 1955 besloot men bij BMW zowel de voor- als de achterkant van de motorfietsen te verbeteren. De telescoopvork werd vervangen door een Earles schommelvoorvork en de plunjervering door een gewone achtervork met twee veer/dempereenheden. Dat zorgde voor een beter weggedrag, maar had ook nadelen: de schommelvork was eigenlijk ouderwets en stuurde bovendien zwaar, omdat er een flink gewicht heen en weer gezwaaid moest worden
© 2000 - 2024 Motoroccasion