Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
03-05-2024
IJzersterke seizoenstart Kawasaki, marktleider in Nederland!

Kawasaki start motorseizoen 2024 zeer succesvol. Al vanaf februari heeft Kawasaki de positie als marktleider ingenomen. Met een groei van maar liefst 33% en een marktsaandeel van 16,3%, leidt Kawasaki de verkooplijsten in de eerste 4 maanden van 2024! 

Met 1.270 registraties t/m 30 april 2024 heeft Kawasaki 318 motoren meer verkocht dan dezelfde periode vorig jaar. Nederlandse motorrijders erkennen de kwaliteit en betrouwbaarheid van Kawasaki en hebben een sterke voorkeur voor het groene merk met maar liefst 7 Kawasaki’s in de top 25 van bestverkochte motoren boven de 125cc !
 





Frank Zoontjes, Marketing Manager Kawasaki Benelux: “We hebben nog nooit zo’n goede seizoenstart gehad. Een zeer sterke model line-up, veel Kawasaki nieuws voor 2024, 4 jaar Garantie en Road Assistance, succesvolle Kawasaki Promo Tour en een ijzersterk 
dealernetwerk dragen hieraan bij! Een nadeel is dat de vraag naar sommige modellen zo groot is dat we waarschijnlijk vrij vroeg uitverkocht zullen zijn in 2024. Een groei van +33% is immers niet te voorspellen."

Je droom KAWASAKI nog niet gevonden?
De beste koop vind je op Motoroccasion.nl
#Kawasaki #Motoroccasion #motor #motoren

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: INDIAN MOTORCYCLE in 1900 - Fietsen werden in het begin van de 20e eeuw op velodromes gebruikt, grote ronde stadions, waarbij de voorrijder een machine bezat met kleine benzinemotoren. Deze werden voornamelijk uit Europa gehaald maar gingen nogal eens stuk. Een jonge ontwerper genaamd Oscar Hedstrom wilde van die afhankelijkheid af en bouwde een geheel eigen volgmotor. Op enig moment ontmoette hij een racer met de naam George Hendee die een eigen fietsfabriek bezat in Springfield, Massachussets. De twee bundelden hun krachten en creëerden een gemotoriseerde fiets met een motorblok dat in eigen beheer was ontworpen door Hedstrom. Zo werd de Hendee Manufacturing Company de producent van Indian Motorcycle. Er werd gekozen voor de naam Indian om direkt te laten zien dat het om een Amerikaans produkt ging. George Hendee werd bekend als de Big Chief (B.C.) en Oscar Hedstrom als de Medicine Man. De fabriek werd omgedoopt in de Wigwam en het dealernetwerk werd de stam (The Tribe) genoemd. De naam Hendee Manufacturing Company werd in 1923 veranderd in Indian Motocycle Company om de herkenbaarheid en eenheid te vergroten. De eerste V-twins met de naam Indian werden geproduceerd in 1907. Hedstrom verliet het bedrijf na een fikse ruzie in 1913 om nooit meer in de motorfietsbranche terug te keren. In 1916 werd in een ander conflict Hendee het Indian-pand uitgewerkt door het heersende managementteam.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van

© 2000 - 2024 Motoroccasion