Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2024

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 8.490,- p/mnd klik hier
2018, 33047 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2018, 16705 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2018, 37768 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 9.250,- p/mnd klik hier
2018, 9000 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 9.450,- p/mnd klik hier
2018, 13000 Km
KAWASAKI Z900RS 50TH ANNIVERSARY
KAWASAKI Z900RS 50TH ANNIVERSARY
€ 9.949,- p/mnd klik hier
2018, 11974 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 9.350,- p/mnd klik hier
2019, 10500 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2020, 19193 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2020, 14894 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2020, 5328 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.790,- p/mnd klik hier
2020, 6002 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2020, 10079 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2021, 1789 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2021, 18308 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 11.450,- p/mnd klik hier
2022, 9850 Km
KAWASAKI Z900RS SE
KAWASAKI Z900RS SE
€ 11.650,- p/mnd klik hier
2022, 7400 Km
KAWASAKI Z900RS 50TH ANNIVERSARY
KAWASAKI Z900RS 50TH ANNIVERSARY
€ 12.450,- € 14.299,- p/mnd klik hier
2022, 0 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 11.417,- p/mnd klik hier
2023, 6900 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 11.990,- p/mnd klik hier
2023, 532 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 12.240,- p/mnd klik hier
2023, 307 Km
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2024 Motoroccasion