|
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-cilinder |
Boring x slag | 79|66.2 |
Cilinder inhoud | 1298 |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Injectiesysteem |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 146.2|107.5|8000 |
Max. koppel | 138|7000 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Aandrijfas |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium, vloerdelen, Diamantvormig |
Vering voor | Upside-down voorvork, Ø 48 mm, veereg 135 mm |
Vering achter | Link-type veersysteem, instelbare veervoorspanning op de enkele schokdemper, veerweg 125 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 320 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 282 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1545 |
Lengte | 2230 |
Breedte | 750 |
Hoogte | 1325 |
Zithoogte | 805 |
Drooggewicht | 295 |
Leverbare kleuren | Magnetic Bronze, Midnight Black |
Beschrijving | Yamaha heeft de FJR1300 serie voor 2014 uitgebreid met de nieuwe FJR1300AE. Deze geavanceerde langeafstandsmotor is standaard uitgerust met een elektronisch verstelbaar veersysteem.
Hiermee kunt u de vering en schokdemping met één druk op de knop aanpassen aan uw persoonlijke wensen. Er kan worden gekozen uit vier hoofd- en drie dempinginstellingen, waardoor men altijd over de optimale afstemming en de beste rijeigenschappen beschikt, ongeacht de omstandigheden.
Met de nieuwe FJR1300AE is het Yamaha opnieuw gelukt een van de beroemdste sportieve toermotoren van Europa te verbeteren. |