|
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 74|61,9 |
Cilinder inhoud | 800 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 95|70|9300 |
Max. koppel | 79|7850 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Showa 43mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 150mm travel |
Vering achter | Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 150mm rear wheel travel |
Remmen voor | 308 mm zwevende remschijven |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1545 |
Lengte | 2215 |
Breedte | 865 |
Hoogte | 1390 |
Zithoogte | 845 |
Drooggewicht | 215 |
Leverbare kleuren | Phantom Black, Matt Khaki Green, Crystal White |
Beschrijving | Stevig. Ruig. Duurzaam. Houdt van de open weg, maar vindt ook ruig terrein niet te versmaden. Dè motorfiets die alles aankan, de Tiger 800 XC, is de nieuwe maatstaf in de klasse Adventure bikes. Met zijn grote wielen en lange ophanging maakt de Tiger 800 XC graag zijn poten vuil. Het avontuur kan van start gaan.
De Tiger 800 XC is voorbereid op het zwaarst denkbare werk. Snelwegen zijn voor hem net zo makkelijk te nemen als smalle kronkelweggetjes..
De 800 cc driecilindermotor zet een nieuwe norm neer in de klasse van Adventure-motoren, met een soepel, royaal koppel bij lage toerentallen voor grote nauwkeurigheid op ruw terrein, gecombineerd met een meer dan toereikend top-end vermogen voor relaxte cruiseritten op hogere snelheid.
Met z'n ongepolijste stalen frame en lange ophanging is de Tiger 800 XC ideaal geschikt voor het ruigere werk, met een scala aan optionele accessoires voor degenen die meer tijd van het asfalt af doorbrengen dan erop.
De hoge specificatie omvat een in de fabriek gemonteerde immobilisator, verstelbare 45 mm upside down voorvork, verstelbaar bestuurderszadel en handbescherming. Het verstelbare, taps toelopende stuur voegt extra klasse en duurzaamheid aan de Tiger 800 XC toe voor ritten over ruw terrein, terwijl het optionele antiblokkeerremsysteem tijdens terreinritten kan worden uitgeschakeld.
|