Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Maximaal vermogen bij een zo laag mogelijk gewicht, aangevuld met lage onderhoudskosten en een soepele, lineaire vermogensafgifte - de 2024 KTM 300 SX is klaar om de MX Open-categorie terug naar de schoolbanken te brengen. Met meer dan 57 pk uit een motor van slechts 23,9 kg zet de KTM 300 SX de norm als het gaat om de verhouding tussen vermogen en gewicht. Zou de KTM 300 SX uit 2024 de nieuwe president van de Open klasse kunnen worden?
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 1- cilinder, 4 takt motor |
Boring x slag | 78|52,3 |
Cilinder inhoud | 249,9 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | ||14000 |
Max. koppel | | |
Koppeling | Nat, CSS lamellenkoppeling, Brembo hydraulica |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 7 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | 25CrMo4 stalen centrale-buizenframe |
Vering voor | WP-USD, AER 48, Ø 48 mm |
Vering achter | WP schokdemper met linkage |
Remmen voor | 260 mm schijfrem |
Remmen achter | 220 mm schijfrem |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1,485 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 950 |
Drooggewicht | 99 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Maximaal vermogen bij het laagst mogelijke gewicht, versterkt door lage onderhoudskosten en soepele, lineaire vermogensafgifte - de 2023 KTM 300 SX is klaar om de MX Open-categorie terug naar school te brengen. Met meer dan 57 pk uit een motor die slechts 23,9 kg weegt, zet de KTM 300 SX de maatstaf als het gaat om vermogen-gewichtsverhoudingen. Zou de 2023 KTM 300 SX de nieuwe Open Class-president kunnen zijn? |
| Dealerschappen: CAN-AM, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM |
Vos Oss Motoren, verkoop en onderhoud van motoren en scooters. Wij zijn erkend motordealer van: Kawasaki, KTM, Can-Am, Husqvarna en nog een aantal scooter merken.
Onze monteurs zijn gespecialiseerd in hun werk en helpen u graag!
Voor meer informatie gaat u naar: www.vos-oss.nl
| Oss, Noord-Brabant |
| 0412-667722 |
Een stukje historie: HONDA in 1959 - In 1959 werd de laatste Benly als moderne verschijning met een 125 cc OHC viertakt tweecylinderblok op de markt gebracht. Het was goed voor 112 km/uur en kreeg de type aanduiding C92 mee. In juli van 1958 introduceerde men in Japan 's werelds meest succesvolle motorfiets ooit, de C100 Super Cub. Het ontwerpen van de Super Cub nam drie jaar in beslag en werd een goedkope en praktische motorfiets die iedereen wel ergens voor kon gebruiken. Deze multifunctionele machine had een 50cc viertakt OHV motorblok, een centrifugaalkoppeling en een drietraps transmissie. Het was een motor die zo gemakkelijk te berijden was dat iedere opstapper van de bromfiets maar ook iemand zonder ervaring er als vanzelf mee wegreed. Het innovatieve frame zonder middenstang deed het ook goed bij de dames en zette een nieuwe trend in het segment woon-werk verkeer. Het woord "scooterette" werd gebruikt om het type zonder middenstang aan te duiden en werd verkocht in een 50, 70 en 90 cc versie. In 1959 werd de eerste Honda motorfiets verkocht in Amerika en werd daardoor meteen 's werelds best verkochtte transportartikel (dertig miljoen tot op heden). Als bewijs van het superbe concept en design is het feit dat de hedendaagse C50, C70 en C90's alleen maar detailverbeteringen hebben ondergaan in het nu vijfentwintig-jarig gebruik van het ontwerp van deze motorblokken.
In datzelfde jaar, 1959, introduceerde Honda de 250 cc C72 Dream in Amsterdam. Dit was de eerste Japanse motorfiets die officieel werd geëxposeerd in Europa. Het publiek verbaasde zich over het ongewone geperste stalen frame, de scharnierende achterbrug en de voorvering, het aluminium OHC motorblok, de startmotor en de knipperlichtinstallatie.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken