|
Motor | Vloeistofgekoelde viertaktmotor, viercilinders-in-lijn |
Boring x slag | 84|61 |
Cilinder inhoud | 1352 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ö 44 mm x 4 (Mikuni) |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 193|142|9500 |
Max. koppel | 154|7500 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2,625 (42/16) |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Monocoque, aluminium |
Vering voor | Upside-downvoorvork (43 mm) met “top-out”-veren, Ingaande demping: 13-traps. Uitgaande demping: 11-traps. Veervoorspanning: Volledig instelbaar. Veeruitslag 117 mm |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper, Inveerdemping: Traploos, Uitveerdemping: Traploos, Veervoorspanning: Volledig instelbaar. Veeruitslag 122 mm |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende wave-type remschijven (310 mm). Remklauw: Vierzuigerremklauw, dubbel radiaal gemonteerd, 4 remblokken |
Remmen achter | Enkele 250mm wave-type-remschijf. Remklauw: tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1460 |
Lengte | 2170 |
Breedte | 760 |
Hoogte | 1170 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 261 |
Leverbare kleuren | zwart/groen, zwart |
Beschrijving | Vernieuwd topmodel. Dankzij wijzigingen aan de motor en het uitlaatsysteem voldoet de ZZR1400 voor 2008 aan de strenge Euro III-emissienormen. Door vermindering van het mechanische geluid zijn niet alleen vermogensvallen geminimaliseerd, maar is tevens het algemene motorkarakter verbeterd en is het maximumvermogen verhoogd. De ZZR1400 heeft een krachtige, zelfverzekerde uitstraling die alleen te vinden is bij 's werelds zwaarste motorfietsen. |