Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
|
Motor | Eencilinder tweetaktmotor |
Boring x slag | 54|54.5 |
Cilinder inhoud | 124.8 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | || |
Max. koppel | | |
Koppeling | Meervoudige plaatkoppeling in oliebad, hydraulisch systeem van Magura |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 7 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Ruggengraatfame 25CrMo4-staal |
Vering voor | WP-USD, AER 48, Ø 48 mm |
Vering achter | WP-monoschokdemper met linksysteem |
Remmen voor | Brembo zwevende tweezuigerremklauw met schijf |
Remmen achter | Brembo zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1.485 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 960 |
Drooggewicht | 87.4 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De TC 125 voldoet aan dezelfde normen als zijn grotere broers, en is ontworpen met het oog op hoogwaardige prestaties en kwaliteit. Dankzij de compacte en krachtige motor, in combinatie met een lichtgewicht chroom-molybdeen-frame, biedt deze crossmotor met kleine cilinderinhoud extreem goede prestaties voor toekomstige MX2- en MX1-rijders. Door de standaard WP AER 48-vork, de hydraulische Magura-koppeling en de schakelbare motorinstellingen blijft de berijder van de TC 125 zijn concurrentie altijd een stap voor. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, Triumph en Piaggio.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
| Eibergen, Gelderland |
| 0545-477404 |
Een stukje historie: AERMACCHI in 1960 - 1960 250 cc Aermacchi Ala d oro - Harley-Davidson neemt over.
De eerste van deze 250 s, het zogenaamde Golden Wing model, had nog steeds de 62 mm bij 72 mm boring en slag van de Chimera, had een vier-versnellings schakelbak en produceerde 22 pk bij 8,000 toeren. Een van de meest zichtbare veranderingen was de wijziging in wieldiameter van 17 inch naar 18 inch.
De lage initiële kosten van de Golden Wing, tesamen met het gebruiksvriendelijke onderhoud en goede logistieke ondersteuning van de reserve-onderdelen maakten het een immens poulaire machine voor de private racer. Het bewees zichzelf dan ook in korte tijd op korte bochtige circuits waar het gunstige gewicht en goede acceleratie hun vruchten afwierp.
Geen twijfel mogelijk, het internationale succes van deze machine plus de prestaties op eigen bodem (Lanfranco Angelini werd vijf keer Italiaans kampioen op een Aermacchi) hebben zeker bijgedragen aan het feit dat Harley-Davidson participeerde met een 50/50 aandeel met dit Varees bedrijf. Door een grote belangstelling in the U.S.A. voor snelle en lichte sportmodellen werd het voor Amerika s grootste fabrikant duidelijk snel te moeten reageren op dit gat in de modellenlijn om hun marktaandeel te behouden. De samenwerking met Aermacchi verliep succesvol waarbij steeds meer produkten de Atlantische oceaan over staken. Op het einde van 1960 vergroote Harley-Davidson haar aandeel en werd hierdoor eigenaar van het Italiaanse merk. Op dat moment produceerde men al voor 75 procent voor de Amerikaanse markt. Hieronder ook een, nu wereldberoemde, motorscooter, de Topper . Deze was uitgerust met een trekkoord startmechanisme die u wellicht kent van de grasmaaier.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken