|
Motor | vloeistofgekoelde viertakt 52° v-twin |
Boring x slag | 89,5|104,3 |
Cilinder inhoud | 1.312 |
Comp. verhouding | 9,2 ; 1 |
Kleppen | 3 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | 38 mm carburateur type CV |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 74|55|5.000 |
Max. koppel | 123|3.000 |
Koppeling | natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 5 vernellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 175 |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | 41 mm telescopische voorvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare stereodempers, veerweg 95 mm |
Remmen voor | enkele 336 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Remmen achter | enkele 296 mm schijf, éénzuigerremklauw |
Voorband | 140/80-17 |
Achterband | 170/80-15 |
Wielbasis | 1.670 |
Lengte | 2.575 |
Breedte | 960 |
Hoogte | 1.125 |
Zithoogte | 686 |
Drooggewicht | 299 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Kenmerkend voor deze VTX 1300 zijn de lage zithoogte, slechts 686mm, het brede stuur, traditioneel gespaakte wielen en een 1.312cm³ V-twin krachtbron. In tegenstelling tot de VTX 1800 is de VTX 1300 naast zwart ook leverbaar in het rood. |