|
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 122|90|8250 |
Max. koppel | 112|6800 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | constant-mesh 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | |
Frame | driedelig, meedragende motor en versnellingsbak |
Vering voor | BMW Telelever, Veerweg 110 mm |
Vering achter | Enkelzijdig aluminium swingarm metBMW Paralever |
Remmen voor | EVO remsysteem met dubbele zwevende remschijven,(Ø 320 mm) |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) |
Voorband | 120/70 - 17 |
Achterband | 180/55 - 17 |
Wielbasis | 1487 |
Lengte | 2151 |
Breedte | 870 |
Hoogte | 830 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 190 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met de nieuwe R 1200 S introduceert BMW Motorrad de krachtigste in serie gebouwde boxer ooit, die zich ook op andere punten duidelijk onderscheidt van de overige modellen uit het gamma. De jongste exponent van de boxer-reeks treedt in de voetsporen van de succesvolle R 1100 S en heeft daarbij een duidelijk motto: sportiviteit voor alles! |