|
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | digitaal met dubbele ontsteking |
Vermogen | 110|81|7500 |
Max. koppel | 115|6000 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend. |
Versnellingsbak | 6klauwengeschakelde 6-versnellingsbak (overdrive) |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | stalen buisprofielen, aandrijflijn dragend |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 35 mm, centraal geplaatst veerbeen. Veeruitslag 120 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 135 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1485 |
Lengte | 2230 |
Breedte | 905 (incl. koffers 980) |
Hoogte | 1430 |
Zithoogte | 820/840 |
Drooggewicht | 229 (rijklaargewicht 259) |
Leverbare kleuren | Polar-metallic . Ostragrau-metallic.Thundergrey-metallic. Thundergrey-met. / titansilber-met. / granitgrau-metallic. |
Beschrijving | Touring van topklasse heeft voor boxerliefhebbers een eigen type-aanduiding: RT. En dat al langer dan 30 jaar. Vrijwel geen andere omschrijving is voor lange afstand rijders zo synoniem met de beste bescherming tegen weer en wind, optimale ergonomie, comfort en bedieningsgemak. En dat alles onverbrekelijk verbonden met een rijwielgedeelte dat met fabrieksopties als ASC en ESA II* nog steeds uniek is |