Beschrijving | Het elektronische systeem is een perfect voorbeeld van de technologische de 65 ° V4 motor suprematie. Full Ride-by-Wire technologie elimineert alle directe verbinding tussen de gashendel en de gaskleppen, die volledig worden gecontroleerd door de nieuwste generatie Marelli controle-eenheid die ook het contact controleert en de 8 injectoren (de vier secundaire ventilator patroon injectoren die in het spel komen bij hoge belasting).
Deze motor heeft een eigen service unit voor het bedienen van zijn twee gasklephuizen alleen. Dit betekent dat de opening van de gaskleppen onafhankelijk van elkaar kunnen worden geregeld, afhankelijk van de hoeveelheid ingespoten brandstof. Deze oplossing, voor de eerste keer ooit toegepast in een productie-motor, opent oneindig veel mogelijkheden voor het controleren van de vermogensafgifte en werkt hand in hand met het JKP systeem.
.De transmissie is ontworpen om te voldoen aan de meest geavanceerde criteria om maximale prestaties te bieden. Dit onderstreept de race ziel van de 65 ° V4-motor, die is gekoppeld aan een cassette versnellingsbak met een wet sump smeersysteem (met olie in het carter). De natte koppeling is voorzien van een mechanisch slipper systeem voor geoptimaliseerde engine remkoppel controle en stabiliteit bij hard remmen
De 65 ° V4 was een van de meest geavanceerde motoren ter wereld op het moment van zijn debuut. De nieuwe RSV4 Factory JKP onderging een aantal verfijningen en verdere verbeteringen op basis van de World Superbike race-ervaring met de productie motor . De nieuwe uitlaat en motor mappings zijn ontworpen voor een optimale vermogensafgifte. Smering is verbeterd op belangrijke punten, de contra loopt in kogellagers in plaats van gewone bussen en het hoofd koelcircuit is gecontroleerd voor optimale temperaturen en betrouwbaarheid op lange termijn.
De verbrandingskamers en cilinderzuiger zijn ook aangepast voor optimale prestaties van de motor. De drie laagste versnellingen zijn dichter verdeeld voor extra snelheid uit de bochten. De geavanceerde uitlaat met vlinderklep management systeem verbeterd de levering in de lage toerentallen en vermindert de uitstoot met behoud van het spannende motorgeluid.
CHASSIS
De fiets behoudt het unieke chassis en de achterbrug oplossingen die het tot 's werelds eerste ""race klaar"" V4 superbike maakt. Met als doel de chassis prestaties te verhogen en het te maken naar de smaak van de chauffeur, zorgt Aprilia RSV4 Factory voor een combinatie van aanpassingen die vrijwel oneindig zijn. De Aprilia RSV4 Factory heeft multi-instelbare vering, vanzelfsprekend op een motorfiets van dit niveau, gecombineerd met drie chassis aanpassingen: kop positie en rake (via verwisselbare bussen), achterkant hoogte, swingarm hoogte en pin (de invoering van een nieuwe mogelijkheid exclusief voor deze fiets) die zorgt voor de motor positie in het frame.
Suspension
The Öhlins De Racing upside-down voorvork is 43 mm diameter in de binnenpoten en voorzien van titanium nitride coating om de wrijving te minimaliseren. De veerweg is 120 mm. Zoals hoort op een Racemotor maakt de vork millimeter nauwkeurige afstellingen voor hydraulische compressie en uitgaande demping en veervoorspanning.
The Öhlins De Racing achter schokbreker werd ontwikkeld uit ervaring , opgedaan direct op de baan. Het beschikt over een piggy back stikstof canister (afzonderlijk en gemonteerd op het chassis van het voertuig), instelbare veervoorspanning, compressie en uitgaande demping en de lengte, waardoor de hoogte van de achterkant van de fiets wordt aangepast om de set-up te wijzigen passen bij verschillende rijstijlen en tracks. Veerweg is 130 mm.
Wielen en banden
De inspanning om zo veel gewicht kwijt te raken als mogelijk en de zoektocht naar beste gevoel heeft geleid tot implementatie van nieuwe, ultra-licht gesmeden aluminium velgen. Een bijna obsessief streven naar topprestaties resulteerde in een exclusieve, innovatieve dubbele mix band ontwikkeld in samenwerking met Racing Department, R & D en Pirelli. De race middelgrote 200/55 ZR17 band biedt een beter contact patroon in bochten, en scheren kostbare tienden van een seconde af van een rondetijd - een technologie die uniek is voor deze fiets.
Componentry
Een echte Superbike is bijzonder, niet alleen wat betreft prestaties, maar ook voor de zorg is gebouwd met. Met betrekking tot de RSV4 Factory JKP Special Edition, de details zegt het al: geen enkele andere ""race klaar"" motorfiets ooit gebouwd met zoveel zorg en aandacht. De aandacht voor de bouw ervan niet alleen voldoet aan het verlangen naar schoonheid. Een motorfiets gebouwd als de RSV4 Factory JKP Special Edition is in ieder geval schitterend, maar vooral is gericht op het bereiken van het doel: om te winnen. Dit is de reden waarom elk detail werd uitgewerkt om de prestaties en functionaliteit te verhogen, verminderen van het gewicht en aanzienlijk verhogen van de product kwaliteit en afwerking.
Het verdere karakter, op basis van Aprilia's strijdkleuren (rood en zwart) en met een onmiskenbaar race-karakter dat wordt onderstreept door de Italiaanse driekleur, de RSV4 Factory JKP SE is exclusief en doet denken aan een triomfantelijke overwinningen van Aprilia's in de 2010 SBK World Championship. |