Nieuwsbrief:
Pers en nieuws overzicht
Nieuwsbericht
04-08-2017
Win een reis naar de Triumph fabriek, doe mee met de Triumph Fox Hunt! 

Op zaterdag 9 september organiseert Triumph de Triumph Fox Hunt; een nationale Ride Out die start vanaf je eigen huis. Tijdens deze unieke zoektocht wordt de kennis van de deelnemers over het legendarische Britse merk op de proef gesteld. Wie alle vragen en opdrachten goed heeft weten te beantwoorden maakt kans op een geheel verzorgde reis voor twee personen naar het nieuwe bezoekerscentrum bij de Triumph fabriek inclusief rondleiding! 

Om deel te kunnen nemen dient men de Triumph Fox Hunt app te downloaden, welke beschikbaar is voor zowel Android als IOS (Apple) toestellen. Op zaterdag 9 september om 11:00 ontvangt iedere geregistreerde deelnemer de eerste coördinaten en is de tocht gestart. Aangekomen bij de eerste locatie ontvangt men een meerkeuzevraag of een opdracht, welke uiteraard gerelateerd zijn aan Triumph. Zodra deze beantwoord is ontvangt men de coördinaten van de tweede locatie, enzovoort. Wanneer alle vragen zijn beantwoord arriveren de deelnemers op de eindlocatie om samen na te genieten met een hapje en een drankje. 
Voor meer informatie, spelregels en het downloaden van de app ga je naar: www.triumphfoxhunt.com 

Over het Triumph bezoekerscentrum
Dit najaar zal Triumph de deuren open van haar nieuwe bezoekerscentrum, dat gelegen is op het fabrieksterrein te Hinckley. Momenteel wordt er hard gewerkt aan de realisatie van het centrum en kan er nog geen exacte datum bevestigd worden waarop het centrum toegankelijk zal zijn voor het publiek. Wel verklapt Triumph dat, naast de rondleidingen door de fabriek, er in het centrum een complete beleving zal zijn met een café, een museum, een shop en meer. Iets om in de gaten te houden dus voor de volgende motortrip naar Engeland.  
 

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel≠basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geÔntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken≠de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf≠de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc≠cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle≠vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor≠den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van cafť-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariŽteit merken motorblokken. Ener≠zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2017 Motoroccasion