Nieuwsbrief:
Pers en nieuws overzicht
Nieuwsbericht
27-12-2016
XSR900 Abarth - Gelimiteerde oplage van slechts 695 stuks

De productie van de XSR900 Abarth is beperkt tot slechts 695 stuks, en om de exclusiviteit van de machine extra te benadrukken bevindt zich aan de zijkant van elke motorfiets een aluminium plaatje met het productienummer. Motorrijders die als een van de eersten in het bezit willen komen van deze nieuwe sensationele café racer, moeten op 17 januari 2017 om 14:00 uur CET hun alarm zetten. Want vanaf dat moment gaat de speciale online registratie van dit unieke Yamaha model van start. De eerste 95 klanten kunnen hun online order voor de nieuwe XSR900 Abarth plaatsen op www.xsr900-abarth.eu en elke online klant wordt uitgenodigd om deel te nemen aan een exclusieve VIP Abarth Experience op basis van wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Nadat de eerste 95 online registraties zijn bevestigd, worden de resterende 600 machines van de gelimiteerde XSR900 Abarth vanaf april 2017 beschikbaar gesteld via Yamaha-dealers.

Bron: Yamaha

https://www.yamaha-motor.eu/nl/producten/motoren/sport-heritage/xsr900-abarth.aspx

Een stukje historie: TRIUMPH in 1883 - Siegfried Bettmann komt op zijn 20e in 1883 vanuit Nuremberg, Duitsland over naar Coventry in Engeland. Nadat hij een korte tijd werkzaam is geweest bij Kelly en Co. als beschrijvingsdekundige buitenlandse talen. Na zes maanden neemt hij een baan aan bij de White Sewing Machine Co. als vertalend correspondent. Een aantal maanden werkt hij ook als verkoper in Noord Europa. In 1884 start hij S. Bettmann & Co. Import Export Agency in Londen. Hij verkoopt fietsen die gemaakt worden door Wm. Andrews maar met zijn eigen naam erop. Ze importeren ook Duite naaimachines en hebben een handelsonderneming voor andere Duitse fabrikanten. De naam Triumph vervangt die van Bettmann. Bettmann vindt het een makkelijke naam die in veel landen wordt begrepen. Hij noemt het bedrijf nu "The Triumph Cycle Company'. Deze verandert weer in 1887 in New Triumph Ltd. en daarna naar Triumph Cycle Co. Ltd. Shares. Dit werd mede door Dunlop Tyre Company ondersteunt met een bedrag van 45000 pond, een astronomisch bedrag voor die tijd. De Duitse mecanicien Mauritz Johann Schulte, ook afkomstig uit Nuremberg, wordt de juniorpartner van Bettmann. Hij is de man die Bettmann ervan weet te overtuigen dat het beter is om eigen producten te maken dan die van anderen te verkopen. Een kleine fabriek in Much Park Street in Coventry heeft capaciteit om voor Triumph de fietsen te produceren. Coventry is Engelands belangrijkste fietsen-handelsstad. De opstartkosten van 650 pond komen grotendeels van Bettmann's ouders (500 pond) en Schulte's kennissen. Later wordt Dunlop een belangrijke investeerder in het bedrijf. In 1889 verhuisd het bedrijf naar Mch Park Street, Coventry. Hildebrand & Wolfmuller, een motorfabrikant, heeft Schultes belangstelling. Hij wil deze in licentie gaan vervaardigen en importeert er één om te testen en rijdt ermee om het Coventry stadion. In 1898 gaat ook Bettmann in de onderhandeling. Ditmaal met Beeston Humber Motorcycles and Tricycles. Men komt echter niet tot een overeenstemming.
© 2000 - 2017 Motoroccasion