Nieuwsbrief:
Pers en nieuws overzicht
Nieuwsbericht
22-08-2017
Distinguished Gentleman’s Ride 2017 Eindhoven



Op zondag 24 september 2017 verzamelen zich echte heren en dames over de hele wereld voor een eerbetoon aan motorrijden, stijl, vriendschap en plezier, en om het soms negatieve imago van de motorrijder te compenseren. Maar het belangrijkste doel van deze rit is geld inzamelen voor onderzoek en bestrijding van prostaatkanker.

 Sinds de eerste  Distinguished Gentleman’s Ride in 2012 in Sidney is dit evenement uitgegroeid tot een fenomeen en wordt jaarlijks georganiseerd in 88 landen in meer dan 700 steden wereldwijd. De motorrijders aan deze rit vallen op door hun gedistingeerde kledingstijl en de  grote verscheidenheid van motoren. Een streling voor het oog voor de echte motorliefhebber.

 In Eindhoven wordt deze rit voor de derde keer georganiseerd door Moto Puro uit Nuenen en het Javaans eetcafé. Zij  hebben de handen ineen geslagen en werken samen met de wereldwijde organisatie om ook in Eindhoven van dit evenement een succes te maken.
Vanaf 10.00 uur wordt er verzameld bij Moto Puro (Gulbergen 45A in Nuenen) waar we omstreeks 11:00 uur vertrekken voor een tocht door de Brabantse dreven met een tussenstop waar gelegenheid is voor een hapje, een drankje en een fotootje. Na deze pauze zal de rit voortgezet worden met de Kleine Berg in Eindhoven als eindbestemming. Het hoofdthema zal zijn, en hoe kan het anders, motoren en fashion. Hier zullen zowel alle tweewielige voertuigen als hun distinguished uitgedoste berijders te bewonderen zijn.

Mocht je deze prachtige stoet motorrijders tegenkomen, zwaai even naar ze en deze aardige bikers zullen zeker naar u terugzwaaien !!! Of maak op de eindbestemming een praatje met ze.

 In 3 jaar tijd is in Eindhoven deze motorrit uitgegroeid van een kleine 130 rijders naar bijna 190 in 2016. Met dit jaar nog meer activiteiten op de Kleine Berg: levende muziek, veel aandacht voor fashion, een vintage zadelmaker, helmen spuiten, een originele Amerikaanse schoenenpoetser en verschillende infostands van o.a. Pink Ribbon. Ook voor de inwendige mens wordt gezorgd. En natuurlijk zijn er voor de deelnemers ook prijzen te winnen. Zo is er o.a. een verkiezing van de best geklede motorrijder. Voor de deelnemer die de grootste afstand heeft afgelegd om deel te nemen aan dit evenement is er ook een prijs beschikbaar.

 





De Distinguished Gentleman’s Ride is open  voor customs, cafe racers, bobbers, fat trackers, retro’s, scooters, zijspannen, classics en andere “aparte” motorfietsen. In principe is iedere motorrijder welkom. Voorwaarde is wel dat je “distinguished” ten tonele verschijnt. Dus: maatpakken, smokings, rokkostuums, stropdas en vlinderstrik, snorren in de pommade, tweed jasjes, monocles, blazers en voor de (mee)rijdende dames natuurlijk galajurken, stola’s en hoge hakken. Kortom: wees zo creatief of alledaags als je wilt zijn.

Aanmelden kan op www.gentlemansride.com en ontvang het originele DGR 2017 vaantje.

 

Het allerbelangrijkste is om samen plezier te hebben en geld in te zamelen voor onderzoek en bestrijding van prostaatkanker.  Dit geweldige evenement wordt georganiseerd i.s.m. de horeca en diverse ondernemers van de Kleine Berg.


Wil je meer weten? Kijk dan op www.gentlemansride.com

Bron: Moto Puro

Wist u dat: In de motortaal "Sissy bar" betekent: De wat spottende benaming voor de rugleuning waar­tegen de duopassagier steun kan vinden. Spottend omdat sissy de naam is voor een moederskindje. Achterop zitten plaatst iemand in een afhankelijke positie. Zijn (meestal haar) lot ligt in veel gevallen in de handen van degene die rijdt. Zaak is wel om een zitpositie te vinden die draaglijk is voor de langere afstand. De sissy bar droeg daar enigszins toe bij.Tevens kon er bagage in de vorm van tent en slaapzakken aan worden vastge­bonden, zodat de ruggesteun een dubbelfunctie kreeg. De sissy bar deed zijn intrede aan het einde van de jaren zestig, toen de chopperrage in alle hevigheid losbarstte. De sissy bar stak on-geveer tachtig centimeter tot één meter omhoog en bestond uit een metalen buis/staaf {bar)die in een langwerpige smalle drie­hoek was gebogen. Op het middenveld zat soms een gecapiton­neerd tussenstuk geschroefd. Inmiddels is de extreem hoge rug­steun goeddeels verdwenen van de hedendaagse choppers en custom-motorfietsen.
© 2000 - 2017 Motoroccasion