Nieuwsbrief:

Evenementen overzicht

17 Mei
2024
 

Adrenaline, snelheid en avontuur voor Yamaha-rijders en -fans
Er zijn weinig motorfabrikanten die zo’n veelzijdig productgamma hebben als Yamaha. Zowel op de weg als op het circuit en in het adventure-segment behoort Yamaha tot de bestverkopende merken van de Benelux. En al die verschillende Yamaha-werelden komen ook in 2024 weer samen tijdens de Yamaha Experience Days. Of je nu een tourer, een circuitracer of een offroad avonturier bent, tijdens de Yamaha Experience Days vind je adrenaline, snelheid, avontuur en nog heel veel meer.  Dit jaar vinden de Yamaha Experience Days plaats op 3 mei op Circuit Jules Tacheny in het Belgische Mettet, en op 17 mei op TT Circuit Assen. Je kiest een wereld waaraan je wilt deelnemen, meldt je aan voor een tijdslot en komt op 3 of 17 mei genieten van al het moois dat Yamaha te bieden heeft.  Welke wereld kies jij? Ben je geïnteresseerd in touring en straatmotoren, dan kies je ROAD. Je meldt je daarmee aan voor de Yamaha Demo Ride tour. Tijdens de Yamaha Experience Days staat de indrukwekkende Yamaha Demo Ride truck vol met nieuwe en bestaande modellen, die jij tijdens een 45 minuten durende proefrit in de omgeving van het circuit helemaal gratis kunt ervaren.  Ténéré Tour of eBike Experience Zijn offroad avonturen meer jouw ding, dan kies je OFFROAD. Daarmee meld je je aan voor de Ténéré Tour of de eBike Experience. De Ténéré Tour is een speciale offroad-route waarmee je de eindeloze mogelijkheden van de verschillende Ténéré 700-modellen kunt ervaren. Op de Ténéré 700 van jouw keuze rijd je onder begeleiding van een team van professionals een uitdagende proefrit over verharde en onverharde ondergrond in de omgeving van het circuit. Ook deze proefrit is gratis en duurt ongeveer 45 minuten.  Wil je de kick van eBikes ervaren, dan kies je de eBike Experience. Op en rond het circuit is een opwindende route uitgezet, over verschillende ondergronden en met verschillende rijomstandigheden. Zo ontdek je de vrijheid van grenzeloos elektrisch fietsplezier, eveneens helemaal kosteloos. Yamaha Track Days Ben je meer een racer, dan kies je CIRCUIT. Daarmee kies je voor een Yamaha Track Day op je eigen Yamaha. Of je nu een ervaren rijder bent of gewoon een keer de sensatie van het circuit wilt ervaren, de Track Day ervaring biedt jou de ultieme kans om op een veilige manier en onder professionele begeleiding met jouw Yamaha het circuit op te gaan. In Mettet wordt deze dag georganiseerd in samenwerking met de Mertens Riding School en bedragen de kosten €135, inclusief een gratis lunch. De Track Day in Assen wordt georganiseerd in samenwerking met CRT Holland. Die dag kost €265, inclusief een gratis lunch. Vol is vol, dus wacht niet te lang De vorige edities van de Yamaha Experience Days waren doorslaande successen en ook dit jaar worden er veel bezoekers en deelnemers verwacht. Wacht dus niet met het boeken van jouw tijdslot, want vol is echt vol. Kijk voor het volledige programma, de tijden en de voorwaarden op www.yamaha-experience-days.nl   >

Evenement
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
© 2000 - 2024 Motoroccasion